اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

«درسجین» و «عمیدآباد» ابهر در مرحله نهایی روستاهای دوست‌دار کتاب

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از راهیابی «درسجین» و «عمیدآباد» ابهر به مرحله نهایی روستاهای دوست‌دار کتاب خبر داد.

«درسجین» و «عمیدآباد» ابهر در مرحله نهایی روستاهای دوست‌دار کتاب

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هفتمین دوره از رقابت جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با وجود همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت فعالیت‌های اجتماعی برگزار شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه روستائیان از 30 استان کشور در این جشنواره شرکت داشتند، گفت: ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب روستاهای برتر در این جشنواره بیان کرد: خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از جمله این فاکتورها بود.

احمدخانی از راهیابی روستاهای «درسجین» با کتابداری معصومه رجبی و «عمیدآباد» با کتابداری خانم سرداری ابهر به مرحله نهایی روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: درسجین برای بار دوم به این مرحله از جشنواره راه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مؤلفه‌های مهم داوری جشنواره بود، همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: همچنین برنامه‌ها توام با بیشترین تأثیر و کم‌ترین هزینه حاصل آمده، برنامه‌های مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی، داشتن کتابخانه و تعداد اعضاء، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضاء، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌های مورد توجه بوده است.

 گفتنی است، در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵ روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف 500 میلیون ریال اهداء می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول