اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح پیک کتاب در زنجان راه‌اندازی شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، طرح پیک کتاب با هدف تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی اجرا می‌شود.

طرح پیک کتاب در زنجان راه‌اندازی شد

امیرعلی نیک‌بخش‌امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی دوست داران کتاب و با هدف غلبه بر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا، اجرای طرح پیک کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: این طرح برای تسهیل دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به منابع مکتوب و تحویل کتاب به صورت رایگان درب منزل و محل کار ایجاد شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: اعضا و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی می‌توانند با مراجعه به سایت www.samanpl.ir و یا از طریق تماس تلفنی و انتخاب شهر و کتابخانه، کتاب مورد نظر خود را انتخاب و پس از ثبت درخواست به صورت آنلاین، در مدت زمان معین شده آن را از طریق پیک دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست از اجرای طرح، چهار باب کتابخانه عمومی حاج احمد مهدوی، سهروردی، سیدافضل موسوی و استاد رضا روزبه در شهرستان‌ زنجان مشخص شده است که علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از این کتابخانه‌ها دریافت کنند.

نیک‌بخش افزود: شیوه کار این گونه است که علاقه‌مندان در روزهای یکشنبه (کتابخانه حاج احمد مهدوی)، دوشنبه(کتابخانه سهروردی)، سه شنبه(کتابخانه سیدافضل موسوی) و چهارشنبه(کتابخانه استاد رضا روزبه) با کتابخانه‌های مورد نظر در شهرستان خود تماس گرفته و کتاب مورد نظرشان را سفارش می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و الکترونیکی مناسب با رابط کاربری منطقی و دسترسی آسان، می‌تواند شرایط را برای تسریع در ارائه درخواست کتاب مهیا سازد.

رونمایی از طرح خدمات مرجع مجازی

وی همچنین از اجرای طرح خدمات مرجع مجازی در زنجان خبر داد و گفت: به منظور تأمین نیازهای پژوهشی دانشجویان، محققان و جلوگیری از قطع ارتباط دانشجویان با کتابخانه‌های عمومی، خدمات دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی در کتابخانه‌های عمومی به عنوان خدمتی نوین به جامعه دانشگاهی و محققان و پژوهشگران ارائه می‌شود.

نیک‌بخش تصریح کرد: در این طرح، جامعه هدف نام‌برده می‌توانند از طریق ایمیل کتابخانه موضوع مورد نظر و درخواست خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول