اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لوفیگارو: سقوط مأرب، شکست سهمگینی برای ائتلاف سعودی است

یک روزنامه فرانسوی ضمن ابراز وحشت از آزادی مأرب توسط ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گزارش داد که این مسئله، شکست وحشتناکی برای ریاض و همپیمانانش به شمار می‌رود.

لوفیگارو: سقوط مأرب، شکست سهمگینی برای ائتلاف سعودی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حال پیشروی در اطراف شهر راهبردی و نفت‌خیز «مأرب» هستند و این مسئله، موجب اعتراض ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و کشورهای غربی حامی این ائتلاف شده است.

روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» امروز دوشنبه به این مسئله پرداخت و از نبرد در مأرب تحت عنوان «نبرد کلیدی» یاد کرد و گزارش داد، نیروهای جنبش انصار الله در تلاش هستند آخرین مقر تحت اشغال نیروهای دولت مستعفی یمن در شمال این کشور را به کنترل خود درآورند.

این روزنامه به اشاره به «حمایت نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس از این ائتلاف که تحت رهبری عربستان و امارات قرار دارد»، تأکید کرد، از سه هفته پیش، همه نگاههای به مأرب دوخته شده است؛ شهری که ساکنان آن به دو میلیون نفر می‌رسند.

به گزارش این روزنامه، مأرب در 120 کیلومتری شرق پایتخت یمن قرار دارد و سرشار از منابع نفتی است. به همین دلیل درگیریهای شدیدی در این شهر در جریان است.

بنا بر این گزارش، آزادی مأرب، «شکست سهمگینی برای عربستان سعودی و حامیان بین المللی این کشور در جنگ یمن است»؛ جنگی که از سال 2014 آغاز شده و نیروهای یمنی موفق شده‌اند نیمی از مساحت این کشور را آزاد کنند.

این روزنامه بدون هیچ اشاره‌ای به تجاوازت ائتلاف سعودی-اماراتی در مأرب و سراسر یمن، هشدار داد که تداوم جنگ در این شهر باعث «کوچ جمعی بی‌سابقه‌ای از زمان جنگ یمن» خواهد شد.

لوفیگارو از جامعه بین الملل خواست که توقف فوری آتش‌بس در مأرب را تضمین کنند و بدین ترتیب مقدمات امنیتی و سیاسی مذاکرات آتی را فراهم سازنند.

در حالی فریاد ریاض و حامیان غربی آن به خاطر آزادی مأرب درآمده است که قبایل یمنی حاضر در این شهر نیز با دولت صنعاء توافق و رسما از آغاز نبرد با ائتلاف سعودی خبر دادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول