اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شیوخ قبایل یمن: نمی‌گذاریم مارب خاستگاه نقشه‌های آمریکا و انگلیس بماند

بزرگان قبایل مارب با رد ادعای غربی‌ها درباره هدف گرفته شدن غیرنظامیان در جریان آزادسازی این استان تاکید کرد که مارب نباید خاستگاه پیاده شدن نقشه‌های آمریکا و انگلیس علیه یمن باقی بماند.

شیوخ قبایل یمن:  نمی‌گذاریم مارب خاستگاه نقشه‌های آمریکا و انگلیس بماند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، بزرگان قبایل استان مارب ضمن اعلام حمایت خود از ارتش و کمیته‌های مردمی برای آزادسازی این استان از چنگ اشغالگران گفتند که بر خلاف ادعای غربی‌ها هدف این عملیات متجاوزان بیگانه و نه اهالی مارب هستند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «ناجی المصری» یکی از شیوخ بزرگ قبیله «جهم» یمن  گفت: «ملت یمن به همراه رهبری خود عزم خود را برای آزادسازی مارب جزم کرده‌اند، هر چقدر هم که متجاوزان فریاد بکشند».

وی افزود: «مزدوران ائتلاف متجاوز که از عربستان، امارات و دیگر کشورها تروریست‌هایی را به مارب آوردند، عملیات آزادسازی مارب توسط فرزندان آن را یک تجاوز می‌دانند و این موضوعی عجیب است».

المصری گفت: «از زمانی که به دنیا آمده‌ایم در هیچ قانون و عرف جهان نشنیدیم که یکی انسان را از آزادسازی کشورش  بازدارد و گمراه سازی‌های رسانه‌ای ما را از آزادسازی استان خود از لوث اشغالگران بازنمی‌دارد».

بزرگ قبیله جهم مارب گفت: ما به اشک تمساح آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها و مزدورانشان اهمیتی نمی‌دهیم.عملیات آزادسازی مارب پیش می‌رود و مارب یک ایالت آمریکایی یا انگلیسی نیست که آنها بخواهند دخالت کنند.

او تصریح کرد: «اقدام مزدوران ائتلاف در ربودن زنان مارب و فروش آنها به اجنبی پیشینه خطرناکی است که نباید از  آن بگذریم و خلاصی از ننگ این قضیه با آزادسازی کامل مارب است».

شیخ «سعید سلامه» از شیوخ قبایل الجدعان مارب نیز گفت: «ائتلاف متجاوز شش سال است که مارب را اشغال کرده و فجیع‌ترین جنایات را در حق اهالی آنجا مرتکب می‌شود و هیچ صدایی در محکومیت آن نمی‌شنویم».

وی افزود: «ما فرزندان مارب از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی در این استان حمایت می‌کنیم و هیچ کسی نمی‌تواند ما را متوقف کند».

«ناصر بن ناصر الاقرع» یکی از بزرگان قبیله الجدعان گفت: «پیام ما به فرزندان قبایل مارب این است که مارب را از متجاوزان بیگانه و تکفیری‌های جنایتکار حفظ کنند نه از فرزندان و برادرانشان و فرزندان ملت.

وی افزود: «اراجیفی که بوق‌های ائتلاف متجاوز در بین ساکنان شهر مارب منتشر می‌کنند، دروغ‌هایی است که هیچ صحتی ندارد. ما نسبت به شرافت و حقوق همه اهالی دغدغه‌مندتریم».

الاقرع گفت: «عملیات آزادسازی مارب با هدف بیرون راندن اشغالگران است و اصلا اهالی استان مارب هدف گرفته نشده‌اند.»

شیخ ناصر عشال یکی از بزرگان قبیله الجدعان مارب نیز گفت: «ورود ما به مارب برادرانمان از اهالی استان مارب را هدف نمی‌گیرد، بلکه متجاوزان و تکفیری‌هایی که در آنجا فساد به پا کردند، هدف گرفته می‌شوند».

این شیخ یمنی تصریح کرد: «برای ما ننگ است که مارب خاستگاه اجرای نقشه‌های آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باشد و ننگ بزرگ‌تر برای کسانی است که در صفوف متجاوزان باقی می‌مانند».

ارتش و کمیته های مردمی یمن نزدیک به یک ماه است که عملیات آزادسازی استان مأرب را که در شرق استان صنعاء (پایتخت) قرار دارد، آغاز کرده و طی این مدت پیشروی های مهمی از شمال و غرب به مرکز این استان داشته اند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول