اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

توزیع روزانه ۴ تن مرغ دولتی در فردیس/روغن در بازار کم است

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فردیس گفت: روزانه ۴ تن مرغ گرم با قیمت دولتی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده در ۶ بازار میوه و تره بار شهرداری در سطح شهرستان فردیس توزیع می‌شود.

توزیع روزانه ۴ تن مرغ دولتی در فردیس/روغن در بازار کم است

سید علی افتخاری، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با بیان اینکه اقلام پرمصرف و مورد نیاز در سبد معیشت خانوارها با قیمت تنظیم بازار در سطح شهرستان عرضه می شود، گفت: طی چهار روز گذشته روزانه ۴ تن مرغ در بازار میادین شهرداری‌ها در سطح شهرستان در حال توزیع است و این روند ادامه دارد خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توزیع روزانه ۴ تن گوشت مرغ می‌تواند پاسخگوی نیاز جمعیت ۶۰۰ هزار نفری فردیس باشد؟ یادآور شد: اقلام تنظیم بازار فقط به منظور رسیدن بازار آن محصول به قیمت تعادلی و کاهش تب و تاب بازار عرضه می‌شود و برای اشباع بازار نیست. اگرچه ۴ تن مرغ، حجم اندکی نیست؛ اما با پیگیری‌های انجام شده، سهمیه شهرستان افزایش پیدا خواهد کرد.

ازدحام در صف مرغ طبیعی است؛ با پر شدن یخچال‌ها تب بازار مرغ فروکش می‌کند

این مقام مسؤول در خصوص ازدحام مردم در صف‌های طولانی مرغ در سطح شهرستان، اظهار کرد: تجربه نشان داده که در روزهای اول توزیع اقلام تنظیم بازاری، ازدحام مردم وجود دارد که به میزان نیاز آنها مرتبط نیست و پس از چند روز و بر طرف شدن نگرانی مردم با تامین میزان مورد نیاز، این تب فرو کش می‌کند و تا چند روز آینده وضعیت عادی می‌شود. ضمن اینکه در حال حاضر به ازای هر نفر که در صف حاضر است ۲ مرغ عرضه می‌شود و معمولا به همه افراد می‌رسد. 

روغن به میزان اشباع در بازار نیست

وی با اعلام این خبر که برنج، شکر و تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع و ۱۸۷ تن روغن  روغن جامد و مایع مصرف خانوار در شهرستان توزیع شده است، بیان کرد: این میزان روغن مصرف خانوار توسط مباشرین بین مراکز عرضه و فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع و با قیمت درج شده بر روی کالا به مصرف کنندگان عرضه شد.

افتخاری گفت: اگرچه روغن مصرف خانوار به میزان اشباع در بازار نیست؛ پیگیری برای تخصیص سهمیه و تأمین روغن مورد نیاز مردم در حال انجام است. همچنین روغن مورد مصرف صنوف در بسته بندی ۱۵ کیلویی به میزان ۱۳۰ تن با قیمت تنظیم بازار در حال توزیع در سطح شهرستان است. 

تخم مرغ را شانه ای ۳۳ هزار تومان بخرید 

وی همچنین از توزیع روزانه ۵ و نیم تن تخم مرغ در شهرستان فردیس با قیمت ۱۶ هزار و پانصد تومان به ازای هر کیلوگرم و ۳۳ هزارتومان برای هر شانه تخم مرغ خبر داد.

رئیس اداره صمت فردیس با بیان اینکه  شکر مصرف خانوار به میزان ۹۱ تن با قیمت تنظیم بازاری  ۸ هزار و ۷۰۰ تومان در بهمن ماه در شهرستان توزیع شده است، افزود: برنج دانه بلند هندی به میزان ۱۱۳ تن با قیمت تنظیم بازاری ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده، توسط دو مباشر اتحادیه خوار و بار فروشان بین مراکز توزیع و فروشگاه‌های زنجیره ای در حال توزیع است.

وی همچنین درخصوص میوه مورد نیاز مردم در بازار شب عید، اضافه کرد: میزان میوه مورد نیاز استان توسط یک مباشر استانی تهیه می‌شود و هنوز سهمیه شهرستان مشخص نیست. همچنین باتوجه به اینکه توزیع میوه شب عید از اواخر اسفندماه آغاز می‌شود، هنوز جایگاه‌های عرضه میوه تنظیم بازاری در ستاد تنظیم بازار مشخص نشده است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول