اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آخرین وضعیت تخم‌مرغ، مرغ و روغن در چهارمحال و بختیاری/ هیچگونه کمبودی نداریم

معاون بازرگانی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری وضعیت توزیع تخم‌مرغ، روغن خوراکی و مرغ در استان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت تخم‌مرغ، مرغ و روغن در چهارمحال و بختیاری/ هیچگونه کمبودی نداریم

حسن شمسی‌پور امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: قیمت تخم‌مرغ طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شده است.

عامل گرانفروشی تخم‌مرغ بیرون از استان است

معاون بازرگانی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر با تحقیقات صورت گرفته تخم‌مرغ در استان به قیمت ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان به فروش می‌رسد اما گران‌فروشی از سوی اصناف استان نبوده و با توجه به فاکتورهای خرید از شرکت منبع سود معقولی را از مشتری دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: گرانی قیمت تخم‌مرغ بیش از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در استان ناشی از گرانفروشی تولیدکنندگان است که عمدتا خارج استان می‌باشند و این موضوع از سوی بازرسی سازمان صمت استان به استان‌های مبدا تولید تخم مرغ گزارش شده است و منتظر جلوگیری از این اقدام هستیم.

ناآرامی در حوزه مرغ برطرف شده است

شمسی‌پور در خصوص وضعیت مرغ استان گفت: خوشبختانه نا آرامی که در بازار مرغ ایجاد شده بود مرتفع شده و میانگین روزانه 60 تن مرغ به شبکه توزیع تزریق می‌شود و نگرانی از بابت کمبود یا گرانفروشی وجود ندارد.

وی در خصوص روغن نیز اظهار داشت: ماهیانه حدود 450 تن روغن خوراکی در استان توزیع می‌شود و در حدود 60 تا 70 درصد روغن سهمیه استان جذب شده است که به مرور در بازار تزریق می‌شود و با رصدی که صورت گرفته روغن خوراکی تقریبا در همه فروشگاه‌ها زنجیره‌ای سطح استان و مغازه‌های خرد یافت می‌شود.

معاون بازرگانی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: وضعیت توزیع روغن در استان نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب‌تر بوده و پیگیری‌های زیادی برای جذب بیشتر روغن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: 20 هزار 70 تن روغن خوراکی  از ابتدای شهریورماه در استان توزیع شده است و پیشبینی می‌شود مشکل جدی در خصوص کمبود روغن در استان وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول