اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

سازه‌ها در سرپل‌ذهاب مقاوم‌تر شده‌اند/ فرسودگی بالای شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه کانون زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه بیشترین آسیب را به سرپل‌ذهاب وارد کرد، گفت: شهرستان سرپل‌ذهاب امروز مقاوم‌تر از قبل زلزله، بازسازی شده است.

سازه‌ها در سرپل‌ذهاب مقاوم‌تر شده‌اند/ فرسودگی بالای شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نورالدین فرزادی‌پور امروز در جمع اصحاب رسانه از زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ به عنوان یکی از اتفاقات سخت و شکننده استان یاد کرد که ۹ شهرستان را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی با بیان اینکه کانون این زلزله بیشترین آسیب را به سرپل‌ذهاب وارد کرد، ادامه داد: بیش از ۳۶ هزار واحد شهری و روستایی تخریب و نیازمند مقاوم‌سازی شدند در همین راستا بزرگترین کارگاه ساخت و ساز به منظور بازسازی در این شهرستان با مشارکت و همکاری مردم بنا شد.

فرماندار سرپل‌ذهاب تصریح کرد: بیش از ۱۰ هزار واحد روستایی تخریب شد که با ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد شاهد مهاجرت معکوس هستیم و همچنین تراکم احداث بناهای شهری هم ۱.۵ طبقه افزایش پیدا کرد یعنی علاوه بر بازسازی انجام شده، با اضافه کردن ۱.۵ طبقه به سطح تراکم بخشی از نیاز مسکن در آینده نیز جبران شده است.

وی در خصوص بازسازی مسکن مهر این شهرستان هم، گفت: ۵۰۴ واحد آن به‌طور کامل بازسازی و در هفته دولت افتتاح شد و ۷۲ واحد باقی‌مانده نیز با ۷۰ درصد پیشرفیت فیزیکی در حال ساخت است.

فرزادی‌پور تصریح کرد: در جاهایی که پیشرفت پروژه مسکونی کمتر است به دلیل نوع و حضور صاحب مسکن و ملک بوده، ولی در مجموع شهرستان سرپل‌ذهاب مقاوم‌تر از قبل بازسازی شده است.

فرزادی‌پور در خصوص امهال وام‌ها، اضافه کرد: ظرفیت قانونی امهال وام‌ها ۲ سال بود که به اتمام رسیده برای امهال یک سال دیگر آن به جد پیگیری هستیم.

وی با اشاره به وجود ۲۰۷ روستای دارای سکنه در شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: ۶۸ روستای دارای گاز هستند و برای مابقی روستاهای پکیچ گازرسانی تعریف شده و پیش‌بینی می‌شود تا یک‌سال و نیم آینده تمام روستاهای شهرستان بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند.

فرزادی‌پور در خصوص شبکه‌های آبرسانی، افزود: سطح وسیعی از روستاها نیازمند بازسازی شبکه آبرسانی هستند که جزء اولویت اصلی و در دستور کار است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول