اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختلاف نظرات نباید ورزش زورخانه‌ای را تحت تاثیر قرار دهد/ ابقای محمد میرزایی در ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای زنجان

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت: اختلاف نظرات نباید ماهیت اصلی این رشته ورزشی را که ریشه در اعتقادات مذهبی و بویژه تشیع دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست دور کرده و تحت تأثیر قرار دهد.

اختلاف نظرات نباید ورزش زورخانه‌ای را تحت تاثیر قرار دهد/ ابقای محمد میرزایی در ریاست هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مهرعلی باران‌ در مجمع انتخاباتی هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زنجان اظهار کرد: سخاوت، دستگیری و گذشت در آستانه ورود به این رشته ورزشی و در همان آغاز سرلوحه کار ورزشکاران قرار می‌گیرد و ورود به این گود با سرفرود آوردن در مقابل خدای متعال آغاز می‌شود و درس ادب، افتادگی و گذشت از آموزه‌های این گود ورزشی است. 

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی تصریح کرد: افزودن بخش‌های جدید، به‌روز، جذاب و جوان پسند به این رشته ورزشی با حفظ ماهیت و هدف اصلی آن می‌تواند در ترویج آن مؤثر باشد. 

باران گفت: اختلاف نظرات نباید ماهیت اصلی این رشته ورزشی را که ریشه در اعتقادات مذهبی و بویژه تشیع دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست دور کرده و تحت تأثیر قرار دهد.

وی با اشاره به برنامه جوانان زروخانه‌ای در برنامه عصر جدید اظهار داشت: برنامه‌های این چنینی و با خلاقیت و نوآوری‌های جدید می‌تواند این ورزش را توسعه دهد.

باران تصریح کرد: برنامه  فدراسیون باستانی قرار گرفتن در رده پنج فدراسیون اول کشور در آینده‌ای نزدیک است تا فرمایشات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشاند. 

سرپرست فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی با سایر رشته‌ها متفاوت است، گفت: امروز باید به رشته‌هایی چون ورزش زورخانه‌ای، سوارکاری، چوگان و ... که وارداتی نیست، توجه ویژه شود.

قول مساعد وزیر برای کلنگ‌زنی سالن باستانی در زنجان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز با اشاره به افتتاح یک سالن احداثی جدید در شهرستان خرمدره در روز های اخیر، این اقدام را در راستای توسعه این ورزش در شهرستان‌ها برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با حمایت وزیر ورزش و جوانان بنا بر قول مساعد وی شهرستان زنجان نیز بتواند در مجموعه ورزشی انقلاب سالن باستانی را کلنگ‌زنی کند. 

علی خلیلی با اشاره به اینکه این مجمع یکی از بهترین مجامع انتخاباتی برگزار شده در استان است و انتظارات از این هیأت ورزشی نیز در همین سطح است، اظهار داشت: این رشته ورزشی ریشه در آئین و مذهب و اعتقادات ما دارد و اخلاقی و پهلوان منش بودن از بدیهیات این ورزش است.

خلیلی در ادامه با بیان اینکه انتظار از ورزش پهلوانی بالاست، تصریح کرد: درگذشته معتمدین محلات همه از گود بیرون آمده‌ها بودند که باید الگویی برای سایر رشته‌ها باشند.

وی با تاکید بر اینکه  الگوی اخلاقی جوانان ما در سایر رشته‌های ورزشی این رشته است، اظهار داشت: باید اخلاق را حتی اگر با وجود میل باطنی‌مان باشد رعایت کنیم تا در ترویج اخلاق در ورزش موثر باشد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه این ورزش امروز به یک ورزش جهانی تبدیل شده و در چند صد کشور دنیا رسما فعالیت می‌کند تصریح کرد: برای توسعه ورزش پهلوانی در استان همواره کمک کرده  و خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد اهمیت پرداختن بیشتر به شهرستان‌ها اظهار داشت: در آینده نزدیک شهرستان‌ها را در تهیه تجهیزات حمایت خواهیم کرد و هیأت‌های ورزشی باید این موضوع را از روسای شهرستان‌ها پیگیری و مطالبه کنند تا شهرستان‌ها نیز با بتوانند قدرتمندانه در تمام برنامه‌ها از جمله استعدایابی، مسابقات و... حضور پیدا کنند و شکوفا شوند. 

خلیلی در ادامه گلریزان سالانه برای آزاد سازی زندانیان در زورخانه را یادآور شد و گفت: امسال برگزاری گلریزان به صورتی که هر سال انجام می‌شد ممکن نیست و شرایط شیوع بیماری کووید 19 این امکان را از ما می گیرد، ولی گلریزان انجام خواهد شد و این اقدام خداپسندانه در 16 اسفند و با شرایط خاص برگزار می‌شود و اولویت اصلی ورزشکاران با جرائم غیر عمد هستند تا بتوانیم از خانواده‌های آنها در آستانه روز پدر و میلاد مبارک مولای متقیان علی (ع) دستگیری کرده باشیم. 

فعالیت 30 مربی در زنجان

رئیس هیأت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان زنجان نیز از فعالیت ۳۰ مربی و ۱۵ داور در استان زنجان در حوزه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های این هیأت در طول چهار سال گذشته استفاده از خرد جمعی بوده است.

در پایان این مجمع انتخاباتی از تورج فهمیمی راد باستانی کار پیشکسوت زنجانی برای فعالیت‌های توسعه محور ورزش زورخانه‌ای در ایام کرونا تقدیر و تجلیل به عمل آمد. 

همچنین محمد میرزایی نیز با کسب حداکثر آرای مجمع انتخاباتی یعنی 16 رأی مأخوذه برای 4 سال آینده در این سمت ابقا شد. 

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول