اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک یک میلیون دلاری روسیه به دانش‌آموزان آسیب‌پذیر تاجیکستان

برنامه جهانی غذا سازمان ملل با حمایت مالی روسیه به آسیب‌پذیرترین دانش آموزان مدارس تاجیکستان کمک غذایی می‌کند.

کمک یک میلیون دلاری روسیه به دانش‌آموزان آسیب‌پذیر تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، برنامه جهانی غذا سازمان ملل با حمایت مالی روسیه، تحویل بسته‌های غذایی تهیه شده از آرد گندم غنی شده با ویتامین‌ها و روغن نباتی را به آسیب پذیرترین خانواده‌‌های دانش آموزان مدارس منطقه «ختلان» تاجیکستان آغاز کرد.

انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری کمک مشابهی به خانواده‌های دانش آموزان آسیب پذیر استان‌های سغد، بدخشان، شهر «راغون» و همچنین وادی «رشت» تاجیکستان ارائه شود.

این کمک مالی به لطف کمک‌های اضافی و هدفمند روسیه به بنیاد برنامه جهانی غذا به مبلغ یک میلیون دلار امکان پذیر شد که بدین منظور 1200 تن آرد گندم و 50 تن روغن نباتی خریداری کردند که برای تامین نیازهای حدود 22 هزار خانواده نیازمند کافی است.

کمک غذایی مذکور بخشی جدایی ناپذیری از برنامه تغذیه مدارس برنامه جهانی غذا سازمان ملل بوده و در 52 مناطق روستایی تاجیکستان حدود 600 هزار دانش آموز در پایه‌های اول تا چهارم در 2 هزار مدرسه را شامل می‌شود.

روسیه در سال 2020 میلادی به برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد برای خرید 3 هزار تن آرد گندم و بیش از 300 هزار تن روغن نباتی به مدارس این کشور 5 میلیون دلار تخصیص داده است.

برنامه جهانی غذا همچنین در چارچوب  اقدامات واکنشی در برابر ویروس همه گیر به 24 هزار خانواده آسیب پذیر که فرزندان آنها از مزایای این برنامه برخوردار هستند، کمک غذایی ارائه کرده است.

علاوه بر این، برنامه تغذیه مدارس همچنین از نوسازی فنی سیستم تغذیه مدارس تاجیکستان مانند تعمیر و ساخت سالن‌های غذاخوری مدارس، نانوایی و گلخانه‌ها، حمایت می‌کند که روسیه از سال 2012 میلادی برای آن بیش از 28 میلیون دلار، اختصاص داده است.

روسیه در زمینه کمک‌های بشردوستانه شریک استراتژیک تاجیکستان است و از سال 2005 میلادی برای تحویل غذا به قشر آسیب پذیر این کشور 83.5 میلیون دلار تخصیص کرده است.

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد از سال 1999 با دولت تاجیکستان برای بهبود سیستم ملی تغذیه مدارس این کشور همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول