اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اختصاص کمک 21 میلیونی روسیه برای توسعه سیستم مدارس تاجیکستان

روسیه برای توسعه سیستم تغذیه پایدار و خرید محصولات غذایی برای نیازهای دانش آموزان مدارس تاجیکستان بیش از 21 میلیون دلار تخصیص می‌دهد.

اختصاص کمک 21 میلیونی روسیه برای توسعه سیستم مدارس تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، روسیه برای توسعه سیستم تغذیه پایدار و خرید محصولات غذایی برای نیازهای دانش آموزان تاجیکستان به این کشور کمک مالی می‌کند.

بر اساس این گزارش، روسیه 11.2 میلیون دلار را به برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد برای توسعه سیستم تغذیه پایدار مدارس در تاجیکستان اختصاص می‌دهد.

این وجود برای اجرای مرحله سوم و آخر روسیه و برنامه جهانی غذای سازمان ملل برای سال های 2020-2023 از جمله تامین و تجهیز آشپزخانه ها، افزایش حرفه کارمندان مدارس تاجیک و همچنین برگزاری کمپین اطلاعاتی برای ترویج تغذیه سالم در این کشور پیش بینی شده است.

علاوه بر این، روسیه برای خرید محصولات روسی برای نیاز دانش آموزان تاجیک برای سال های 2020-2021 میلادی 10 میلیون دلار دیگر ارائه می‌کند.

پروژه توسعه سیستم تغذیه پایدار مدارس تاجیکستان توسط برنامه جهانی غذا سازمان ملل و با حمایت مالی روسیه در سال 2013 میلادی راه اندازی و بودجه آن تا امروز حدود 80 میلیون دلار را تشکیل می دهد.

این پروژه بزرگترین طرح برنامه جهانی غذا سازمان ملل در تاجیکستان می باشند و نشانگر تعهد جدی مسکو برای بهبود زندگی مردم و تقویت ظرفیت ملی در این زمینه است. برنامه جهانی غذا از سال 1999 با هدف ترویج برنامه ها در زمینه تغذیه دانش آموزان با دولت تاجیکستان همکاری می‌کند.

روسیه شریک کلیدی تاجیکستان و برنامه جهانی غذا در زمینه تقویت امنیت غذایی در این کشور می‌باشد.

حمایت روسیه در این زمینه با اجرای پروژه های مذکور محدود نشده بلکه در سال های 2005-2012 دولت روسیه از طریق برنامه جهانی غذا سازمان ملل 36.5 میلیون دلار برای خرید محصولات غذایی برای ساکنان نیازمند تاجیکستان اختصاص داده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول