اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

دفاتر پیشخوان دولت کانونی برای دست‌به‌دست شدن کرونا

دفاتر پیشخوان دولت در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله مکان‌هایی هستند که انتقال کرونا بین مردم را تشدید می‌کنند ازاین‌رو مستلزم توجه بیش‌ازپیش مردم و متصدیان است.

دفاتر پیشخوان دولت کانونی برای دست‌به‌دست شدن کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حدود یک سالی از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و این ویروس نه‌تنها از همه‌گیری‌اش کم نشده بلکه برشدت و حدت آن افزوده‌شده است.

مسؤولان حوزه سلامت همچنان از بی‌تفاوتی برخی از مردم که گویا امروزه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در انظار کم‌رنگ شده، بسیار نگران هستند.

نگرانی مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با داشتن چندین شهر نارنجی و با وضعیت شکننده و پرخطر، بیشتر است، چراکه مردم رفته‌رفته به سمت عادی انگاری سوق پیداکرده‌اند و زدن یا نزدن ماسک برایشان فرق چندانی ندارد.

ازجمله اماکنی که این روزها در کنار سایر تجمعات کانون شیوع و گسترش کرونا بوده، دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی هستند.

دفاتر پیشخوان دولت گرچه بسیاری از خدماتش بر مبنای الکترونیک است اما امروزه بسیاری از خدمات آن همچنان مستلزم حضور مردم در دفاتر و ارائه آن‌ها توسط کاربران و خدمت بگیران است.

حضور بدون ماسک و البته بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اغلب دفاتر پیشخوان دولت توسط مردم و بعضاً از سوی گردانندگان دفاتر پیشخوان ازجمله مواردی است که احتمال سرایت بیماری کووید ۱۹ را در گیلان افزایش داده است.

مردم در گفت‌وگوهایی که با خبرنگاران فارس در دفاتر پیشخوان داشته‌اند معتقدند برخی از دفاتر بسیار کوچک هستند و تهویه لازم ندارند.

عده‌ای دیگر از مردم نیز مدعی هستند باید مسؤولان دفاتر الزامات سختگیرانه را به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی لحاظ کنند تا جان مردم در امان باشد.

برخی دیگر نیز از مردم نیز تأکیددارند که دولت باید به مردم بیشتر اعتماد کرده و خدمات قابل‌واگذاری را کاملاً در بستر الکترونیک فراهم کند و با حداقل با پیش ثبت‌نام در دریافت خدمات، آن‌ها را در زمان مشخص به دفاتر فرابخوانند.

البته اقدامات قابل‌توجهی از سوی دفاتر پیشخوان به جهت پیشگیری از کرونا نظیر تعبیه سیستم نوبت‌دهی، ماسک و مایع ضدعفونی رایگان، افزایش صندلی‌های انتظار در بیرون دفاتر انجام‌شده که قابل‌تحسین است.

در گیلان ۳۶۲ دفتر پیشخوان در شهرها و ۲۶۰ دفتر پیشخوان دولت در روستاها فعال هستند که خدمات دستگاه‌های اجرایی را به مردم ارائه می‌کنند.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان می‌گوید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت از سوی مردم از الزامات است و پیشخوانی‌ها مکلف بر رعایت آن‌ها هستند.

به گفتی وی، نرم‌افزارهایی برای دریافت خدمات در دفاتر طراحی‌شده که مردم پیش از مراجعه به دفاتر می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند که یکی از آن‌ها ارائه نوبت است.

آن‌طور که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان مطرح کرده پرسنل دفاتر باید حتماً از ماسک استفاده کنند و سایر پروتکل‌ها نظیر جداکننده بین خدمات دهنده و خدمات گیرنده در دفاتر پیشخوان باید رعایت شود.

توکلی البته از بازرسی‌های مستمر اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از دفاتر پیشخوان دولت خبر داده و گفته از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۱۴ مورد بازرسی از دفاتر پیشخوان به‌عمل‌آمده و ۱۱ دفتر به دلیل تخلفات قابل‌توجه با آن‌ها برخورد قانونی شده است.

دفاتر پیشخوان دولت نزدیک‌ترین میزهای ارائه خدمات بخش دولتی محسوب می‌شوند که آماده ارائه بیشترین تعداد خدمات در بستر الکترونیکی و به‌ویژه اینترنت هستند.

جدای اینکه دولت باید زمینه را برای ارائه خدمات بخش عمومی در بستر اینترنت فراهم کند، مردم نیز باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اماکن پرتردد نظیر دفاتر پیشخوان دولت بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول