اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خیز دوباره کرونا در گیلان/ ۱۱۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند

بررسی میزان افراد کرونایی بستری‌شده در گیلان طی ۲۴ ساعت گذشته، حاکی از کاهش جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان است؛ به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۱۱۰ بیمار کرونایی در ۲۴ گذشته در این استان بستری شده‌اند.

خیز دوباره کرونا در گیلان/ ۱۱۰ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، با اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور، از اوایل بهمن‌ماه روند نزولی ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از «کووید ۱۹» در کشور منجر به امیدواری مسؤولین شده و آن‌ها بسیار امیدوار بودند تا کادر درمانی کشور بعد از یک سال نفسی تازه کند.

وزارت بهداشت پیش‌بینی همه‌گیری کرونا در فصل زمستان را کرده و با توجه به آمارهای موجود همچنان خطر آغاز موج چهارم کرونا به‌شدت کشور را همچنان تهدید کرده و این احتمال از نیمه دوم بهمن جدی‌تر شد.

از زمان آغاز شیوع کرونا کارشناسان حوزه بهداشت همچنان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید ویژه داشته و این مهم‌ را بهترین عامل در کنترل همه‌گیری کرونا در کشور می‌دانند، ولی بااین‌وجود بر اساس آمار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور و گیلان به‌شدت کاهش‌یافته است.

طبق اعلام وزارت بهداشت باوجود تمامی تأکیدات در خصوص شکننده بودن شرایط کرونایی در کشور ولی آمارها حاکی از کاهش چنددرصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به‌ویژه استان‌های گردشگری مثل گیلان است.

دلایل مختلفی مثل اعتقاد به عادی شدن شرایط، ضعیف شدن ویروس کرونا در افزایش آمار ابتلا به کرونا در گیلان و کشور نقش دارد ولی می‌توان مهم‌ترین عامل را کنترل کرونا با توجه به آغاز واکسیناسیون عمومی می‌دانند، در حالی تا زمان واکسیناسیون ۸۰ درصدی در جامعه همچنان احتمال همه‌گیری کرونا وجود دارد.

یکی دیگر از عمده‌ نگرانی‌های مسؤولین وزارت بهداشت پخش شدن کرونای انگلیسی در کشور و احتمال افزایش مرگ‌ومیر و ابتلا بیشتر ناشی از گونه جدید کرونا است.

ولی به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون هیچ موردی از گونه کرونا انگلیسی در این استان مشاهده نشده و رصد‌ها در این خصوص وجود دارد.

بنابر اعلام آبتین حیدرزاده روند ابتلا به کووید ۱۹ در گیلان صعودی بوده و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ بیمار ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری شدند.

بررسی میزان افراد کرونایی بستری‌شده در گیلان و در ۲۴ ساعت گذشته حاکی از کاهش جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان بوده و با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و خریدهای عید، احتمال افزایش این آمار در گیلان وجود دارد.

به همین منظور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هم‌وطنان درخواست دارد، تا حتی‌الامکان از حضور در تجمعات جلوگیری و یا در صورت لزوم برای شرکت در بازار از دو ماسک استفاده کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول