اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کاهش مهاجرت‌ها از کوهبنان در گرو توجه به اشتغال و مسکن مردم

نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس گفت: باید به بخش مسکن و مساله اشتغال کوهبنان سرعت بیشتری ببخشیم که این مهم در کاهش مهاجرت‌ها و تعالی منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

کاهش مهاجرت‌ها از کوهبنان در گرو توجه به اشتغال و مسکن مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حسین سالاری فرماندار کوهبنان امروز در حاشیه کلنگ‌زنی شهرک ۳۰۰ واحدی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در این شهرستان  اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر بیش از ۶۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مختلف را داشتیم.

وی اظهار کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته و موافقت مسئولین استانی، منازل شهرک‌ طرح اقدام ملی کوهبنان به صورت ویلایی احداث می‌شوند که این مهم در کاهش قیمت زمین و اجاره‌بهای مسکن موثر خواهد بود.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: در روستاهایی که طرح هادی اجرا شده به‌دنبال نقشه‌برداری و تحویل سند هستیم تا مردم بدون دغدغه در راستای ساخت و ساز اقدام کنند.

سالاری ادامه داد: پس از زلزله شب یلدای سال ۹۶ باتوجه به عقب‌نشینی بسیاری از منازل و وجود تیرهای برق مزاحم در معابر و کوچه‌ها اقدامات اساسی جهت جابه‌جایی تیرهای برق صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی و ایجاد اشتغال، برقرسانی به معادن تاجکوه و کوه‌قلعه در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

توجه به مسکن و اشتغال کوهبنان برای کاهش مهاجرت‌ها

عفت شریعتی‌کوهبنانی نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به بخش مسکن و مساله اشتغال کوهبنان سرعت بیشتری ببخشیم که این مهم در کاهش مهاجرت‌ها و تعالی منطقه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی بیان داشت: اجرای طرح‌های هادی در روستاها باعث امیدواری مردم شده البته باید در ساخت و سازها حفظ قوانین و مباحث منابع طبیعی مدنظر باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی طی سالیان گذشته باید رفع مشکلات آب شرب و کشاورزی روستاها در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: شهرستان‌های زرند و کوهبنان که در شمال استان کرمان قرار دارند دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نهفته‌ای هستند که با کشف و بالفعل نمودن این ظرفیت‌ها می‌توان شاهد رشد و تعالی بیشتر این خطه بود.

شریعتی تصریح کرد: مردم شهرستان کوهبنان در سایه وحدت و همدلی با انعکاس نظرات مثبت می‌توانند در احداث کارخانه سرب و روی منطقه موثر باشند.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان داشت: جا دارد صدا و سیما نظرات و ‌پیشنهادات مردم کوهبنان را بیشتر به سمع و نظر مسئولین مربوطه برساند تا در سال ۱۴۰۰ کوهبنان به جایگاه واقعی خود در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی برسد.

وی تاکید کرد: جا دارد که مسئولین طبق یک برنامه مدون در حاشیه مراسم نماز جمعه نسبت به روشنگری و تبیین افکار عمومی اقدام کنند و قوانین و‌ مقررات لازم را برای مردم بازگو کنند.

احداث حدود ۲۲۰۰ واحد مسکونی پس از زلزله کوهبنان

علی‌اکبر سلطانی‌نژاد مدیر‌کل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد خدمات گسترده در عرصه احداث مسکن و اجرای طرح هادی در مناطق روستایی هستیم و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که با واگذاری زمین طرف احساس تعلق کند و با رغبت برای ساخت و ساز اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از زلزله شب یلدای کوهبنان در سال ۹۶ حدود ۲۲۰۰ واحد مسکونی احداث شد و در کنار آن کار بهسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی در روستاها و شهر کوهبنان در دستور کار قرار گرفت.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: امیدوارم که شهرک مسکن طرح اقدام ملی کوهبنان در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخته شده و با همت شهرداری، ادارات آب شهری، برق، گاز و مخابرات زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

۵۳۶ نفر متقاضی طرح اقدام ملی مسکن ملی در کوهبنان

حسین جعفری رئیس بنیاد مسکن کوهبنان گفت: در گذشته در قالب مسکن مهر دو شهرک ۳۰۰ واحدی امام رضا (ع) و ‌مسکن مهر ۱۳۲ واحدی احداث شد و امیدواریم شهرک جدید طرح اقدام‌ ملی مسکن که مزین به نام شهید سلیمانی شده در کمتر از دو سال حدود ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته شود.

وی بیان داشت: در قالب طرح اقدام ملی بیش از ۵۳۶ نفر متقاضی داشتیم که ۲۷۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و در حال حاضر ۴۰ قطعه زمین واگذار شده است .

جعفری تاکید کرد: معرفی متقاضیان به بانک ‌مسکن، تلاش در راستای اخذ سند زمین‌ها و اسقرار زیرساخت‌ها در دستور کار قرار دارد و تقریبا علمیات ساختمانی بسیاری از واحدها آغاز شده است.

انتهای پیام/80012/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول