اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وجود تفکر دور زدن تحریم‌ها اشتباه است

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز بیشتر به تحریم به چشم دورزدن نگاه می شود و این نگاه درست نیست.

وجود تفکر دور زدن تحریم‌ها اشتباه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مصطفی طاهری ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زایی و برون‌گرایی اظهار کرد: این بدان معنا است که باید شکوفایی استعداد داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون مرزی استفاده شود.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی با همه سختی‌ها تبدیل به فرصت شده و ایران را به یک قدرت نظامی تبدیل کرد، اضافه کرد: اگر به تحریم به چشم جنگ نگاه می‌شد به یک توان اقتصادی تبدیل می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه امروز بیشتر به تحریم به چشم دورزدن نگاه می‌شود و این نگاه درست نیست، گفت: 4.5 میلیون بشکه تولیدی نصف در ایران است که نصف آن در استان مصرف و نصف دیگر به زور به فروش می‌رسد در حالی که با فرآوری می‌توان به راحتی آن را به فروش رساند.

طاهری با اشاره به اینکه با توجه به پایان دولت نمی‌توان از وزرا برنامه مدون خواست، ادامه داد: اما از دولت بعدی انتظار می رود برای مقابله با تحریم‌ها برنامه ارائه دهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه آب مشکل داریم و امکان توسعه صنعتی در بخش سلطانیه و ابهر وجود ندارد، ادامه داد: باید در حوزه آب فعالیت شود و اعتبارات برای این بخش در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه باید هدفمند و هوشمند فعالیت شود، ادامه داد: فعالیت هدفمند نیاز شرایط کنونی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در بخش رونق تولید و اقتصاد اقدامات خوبی داشته است، اظهار کرد: از جمله این اقدامات تکمیل زنجیره تولید است.

وی با اشاره به اینکه دو سال از صدور بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی گذشته است، بیان کرد: اشتغالات روزمره سبب شده، آنطوری که باید و شاید به صورت جدی اقدام چشمگیری انجام نشده است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه همه موظف به تلاش در این زمینه هستیم، ادامه داد: باید ریل‌گذاری علمی و عملی با توجه به ظرفیت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در شرایط تحریمی عنوان کرد: بهترین راه برخورد با تحریم‌ها این است که عملکردمان به گونه‌ای باشد که خود به خود اهداف دشمن از کارایی بیفتد. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: کارها نباید موازی بلکه باید مکمل هم باشد.

خاتمی با اشاره به اینکه با وجود شرایط کرونایی، شور و شوق حضور مردم در راهپیمایی قابل تقدیر است، خاطر نشان کرد: مردم به عنوان ولی‌نعمتان همچنان در صحنه حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید فعالیت بیان کرد: قطعا با دقت، سرعت و برنامه‌ریزی می‌شود تا در آینده گام‌های بلندتری برداشت.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول