اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازوند: 570 واحدی راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند/ بروکراسی اداری مانع توسعه شده است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی 570 واحد به عرصه تولید بازگشته‌اند، یکی از موانع توسعه اقتصادی کشور را مسائل بروکراسی و اداری عنوان نمود و خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی مشکلات، اما روند توسعه کرمانشاه مطلوب و درحال حرکت است که بسیار امیدوار کننده است.

بازوند: 570 واحدی راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند/ بروکراسی اداری مانع توسعه شده است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با تبریک دهه فجر، یاد مدیرعامل فقید سازمان همیاری کرمانشاه را گرامی داشت و با بیان اینکه مرحوم کرمی تمام تلاش خود را برای صادرکنندگان انجام داد اظهار داشت: تاریخ درخصوص جنگ اقتصادی روایت‌ها خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مسؤلین نظام جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهند اثرات جنگ اقتصادی را بیان کند، افزود: در شرایط سختی که از لحاظ اقتصادی بر کشور حاکم است، اما صادرکنندگان ما درحال تلاش هستند و حتی شاهد افزایش ده درصدی صادرات طی ده ماه اخیر بودیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های ستاد تسهیل گفت: متأسفانه هنوز گروهی حق وتو دارند و سیستم طوری تعریف شده که اگر مصوبه‌ای به بانک برود، اجرایی شدن آن چندین ماه طول می‌کشد که این موضوع باید رفع شود.

بازوند با بیان اینکه بروکراسی اداری جلوی توسعه را گرفته است تصریح کرد: این مشکلات اداری را رفع کرده‌ایم اما متاسفانه مشکلات سامانه‌ها هنوز رفع نشده است.

وی در ادامه از تصویب منطقه آزاد قصرشیرین در کمسیون فرعی خبر داد و بیان کرد: روز شنبه کمیسیون اصلی است و انتظار داریم وزیر صنعت تلاش کند جهت تصویب آن که این موضوع عیدی بزرگی به مردم استان کرمانشاه خواهد بود و باعث ایجاد تحول در سطح استان می‌گردد که می‌تواند عقب افتادگی‌های کرمانشاه را حل کند.

وی با بیان اینکه برای تصویب منطقه آزاد قصرشیرین تمام مسؤلین استانی باید بسیج شوند تأکید کرد: علیرغم تمامی مشکلات، اما روند توسعه کرمانشاه مطلوب و درحال حرکت است که بسیار امیدوار کننده است.

مقام ارشد استان کرمانشاه به بازگشت بکار ۵۷۰ واحد راکت تعطیل شده نیز اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ واحد که با ظرفیت ۳۰ درصدی مشغول بکار بودند اکنون به ظرفیت صدرصدی رسیده‌اند.

بازوند، درصد واگذاری زمین‌ها، قراردادها و کاهش نرخ بیکاری در شرایط اقتصادی کشور را مطلوب دانست و بیان داشت: به اهدافی که ترسیم کرده بودیم رسیده‌ایم و ان شاء الله تا پایان سال ۱۴۰۰ نرخ بیکاری استان باید کمتر از میانگین نرخ بیکاری کشور باشد.

بازوند، روند سرمایه گذاری در کرمانشاه را افزایشی اعلام کرد و با بیان اینکه اکنون در جنگ اقتصادی هستیم، از تولیدکنندگان خواست که با تمام توان در مقابل سختی ها ایستادگی کنند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در طی چهار سال گذشته مقابل جنگ تمام عیار اقتصادی ایستادگی کردیم خاطرنشان کرد: این جنگ باعث کوچک شدن سفره مردم و معیشت آنان را به خطر انداخته که شیوع بیماری کرونا باعث بدتر شدن شرایط شده است.

وی در پایان از مردم خواست که کرونا را جدی بگیرند چراکه بدلیل افزایش تست های مثبت و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت نگران کننده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول