اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گلستان با تولید گندم باکیفیت نیازمند راه‌اندازی کارخانه صنعتی نان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به تولید باکیفیت محصول استراتژیک گندم در این استان گفت: نیاز است تا کارخانه صنعتی نان در استان گلستان راه‌اندازی شود.

گلستان با تولید گندم باکیفیت نیازمند راه‌اندازی کارخانه صنعتی نان است

مختار مهاجر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان خصوص مهمترین پروژه‌های بخش کشاورزی که نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در تولید گندم باکیفیت جزو استان‌های پیشتاز است نیاز داریم کارخانه صنعتی نان در گلستان راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت صنایع تبدیلی در دستورکار است، تصریح کرد: مهمترین پروژه‌هایی که نیازمند توسعه صنایع تبدیلی است شامل فرآوری گیاهان دارویی، فرآوری و آبمیوه‌گیری از محصولات باغی، و صنایع مربوط به نان از جمله راه‌اندازی کارخانه صنعتی نان است.

*ضرورت ارتقاء سطح کیفی و تنوع کارخانجات لبنی در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: یکی از اولویت‌های ما ایجاد صنایع ریسندگی در استان گلستان است، ارتقاء سطح کیفی و تنوع کارخانجات لبنی در استان را مدنظر داریم.

مهاجر با اشاره به اینکه عصاره‌گیری یکی از اولویت‌های استان با ایجاد صنایع تبدیلی است، گفت: صنایع بسته‌بندی زعفران، خشک‌کن‌ها، بهسازی شالیکوبی‌ها، بسته‌بندی و قطعه‌بندی گوشت، توسعه روغن‌کشی‌ها و کارخانه چغندرقند از دیگر اولویت‌های ویژه استان در بخش توسعه صنایع تبدیلی است.

وی در خصوص جلوگیری از خسارات مگس میوه به باغات مرکبات بیان کرد: باید مدیریت مزرعه شود، باغداران در صورت مشاهده این آفت باید میوه آلوده را دفن کرده و یک نوبت سمپاشی موضعی کنند اگر بقایای میوه‌های آفت‌زده در باغ بماند منجر به آلودگی باغات خواهد شد.

*راهکارها برای کنترل مگس میوه باغات مرکبات

گذشته آفت مگس میوه از مازندران وارد گلستان شد و گسترش یافت، گفت: امسال وضعیت بهبود یافته است، مگس میوه یک بیماری مدیریتی است، اگر کشاورزان کود مرغی بزنند و پای هر درخت دو کیسه کود مرغی بریزند به دلیل آمونیاک زیاد این کود، مگس میوه از بین می‌رود.

مهاجر از راه‌اندازی تلویزیون اینترنتی استودیوی کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خبر داد و ابراز کرد: این استودیو با هدف ارتقای دانش کشاورزان راه‌اندازی شده است.

وی در خصوص افزایش مقطعی تولید سیب‌زمینی در استان گفت: این مشکل به انجمن سیب‌زمینی کاران استان برمی‌گردد آنها به دنبال فروش بذر هستند.

*کلنگ‌زنی نافرجام کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه نیاز 45 روز کشور تولید 120 هزار تن سیب‌زمینی است، تصریح کرد: 4 هزار و 500 هکتار زمین برای کشت این میزان تولید جواب می‌دهد اما آقایان برای اینکه بذر بیشتری بفروشند دست به تبلیغ می‌زنند و بازار را تحریک کرده تا بذر خود را بفروشند.

مهاجر با اشاره به اینکه 4.5 هکتار از بهترین نقطه شهرک صنعتی سرخنکلاته برای ایجاد کارخانه سیب‌زمینی در نظر گرفته شد، گفت: با وجود آنکه دو بار به دو سرمایه‌گذار در شهرک صنعتی سرخنکلاته  زمین واگذار کردیم تا نسبت به راه‌اندازی کارخانه فرآوری سیب‌زمینی در استان گلستان اقدام کنند اما متاسفانه سرمایه‌گذاران ورود نکردند، این پروزه کلنگ‌زنی شد اما به مرحله پیشرفت نرسید.

به گفته وی؛ مجوز ایجاد کارخانه چیپس در استان گلستان نیز صادر شده است.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول