اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فرهنگ در فضای دستگاه‌های فرهنگی شکل نمی‌گیرد/ لزوم توجه به سینماگران جوان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ در فضای دستگاه‌های فرهنگی شکل نمی‌گیرد، گفت: این فرهنگ به طور بنیادین در عرصه خانواده و در مواجهه چهره به چهره انجام می‌شود.

فرهنگ در فضای دستگاه‌های فرهنگی شکل نمی‌گیرد/ لزوم توجه به سینماگران جوان

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، جعفر مروارید ظهر امروز در مراسم رونمایی و اکران مستند کوتاه «از فرش تا عرش» از برنامه های جنبی هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد که در سینما هویزه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه فرهنگ در فضای دستگاه‌های فرهنگی شکل نمی‌گیرد، گفت: این فرهنگ به طور بنیادین در عرصه خانواده و در مواجهه چهره به چهره انجام می‌شود.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ضمن برشمردن فضایل اخلاقی مرحوم واله، گفت: وی استاد اخلاق، سخنران و زاهد بود، اما زهد مرحوم واله انزوا نبود، زهد اجتماعی و مشارکت فعال در گفتمان‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی و تربیت بخشی نسلی بود که بعدها به عنوان جوانان انقلاب و تاثیرگذاران فرهنگ انقلاب اسلامی شناخته شدند.

لزوم توجه به سینماگران جوان

شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: گرچه ما تلاش کرده‌ایم که در زمینه حمایت از سینماگران جوان تلاش کنیم، اما حق مطلب ادا نشده، امیدواریم بتوانیم نقش خودمان را در این حوزه ایفا کنیم.

محمدرضا کلایی اظهار کرد: در حوزه سینما یکی از نقش های مهمی که مورد بحث ما است حمایت از سینماگران جوان است، امیدوارم هم فرایند لازم برای تربیت فیلمسازان موثر باشد و هم فراورده‌های مناسبی ارائه شود، امیدوارم این فعالیت‌ها نتایج مناسبی داشته باشد.

وی افزود: نهادهای عمومی مانند شهرداری، آستان قدس رضوی و سایر نهادهای عمومی وظیفه دارند از فعالیت‌های هنری حمایت کنند.

نسل جدید ما نیازمند شناخت افرادی مانند مرحوم واله هستند

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی نیز ضمن تاکید بر لزوم توجه به معرفی شخصیت‌های برتر، اظهار کرد: این مستندسازی‌ها و این معرفی شخصیت‌ها گرچه امروز در قالب مستند فیلم و عرصه‌های مختلف هنری خودش را نشان می‌دهد، ولی آن ریشه‌ای قرآنی دارد و خداوند سبحان در قرآن کریم آن را با عنوان «واذکر فی الکتاب» عنوان کرده است.

حجت‌الاسلام محمد حسن مهدوی‌مهر گفت: خداوند در قرآن به پیامبر دستور می‌دهد از اسطوره‌هایی که در جهان خلقت به عنوان شخصیت‌های برتر و انسان‌های وارسته و هدایتگر بودند، یاد کن و بعد هم  علت آن را بیان می‌کند و آن نکاتی که در زندگی آنها برجسته بوده است را خداوند سبحان به عنوان علت این یادمان برگزار کردن‌ها، بیان می‌کند.

 وی عنوان کرد: ما هم وظیفه داریم افرادی را که در هدایت جامعه و پیشرفت مردم، دولت، کشور و انقلاب ما نقش‌آفرین بودند، گرامی بداریم و  به آنها با ویژگی‌هایی که بدان جهت مورد تکریم و احترام هستند بپردازیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ساخت این مستند به همین منظور است که ما نمی‌خواهیم یک شخص را بدون دلیل تکریم کنیم، بلکه دلیلش آن ویژگی ای است که در زندگی آن شخصیت وجود دارد، افزود: نسل جدید ما نیازمند شناخت افرادی مانند مرحوم واله هستند که برای هیچ کسی جز خدا عمر و وقتشان را هدیه نمی‌کردند و سعی‌شان این بود که انسان‌ها را تربیت کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول