اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی است/ اکران فیلم‌ها در مشهد در دو سانس ۱۵ و ۱۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی خبر داد و گفت: قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان است.

فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی است/ اکران فیلم‌ها در مشهد در دو سانس ۱۵ و ۱۸

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره فیلم فجر که در پردیس هویزه برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: نگاه ما این است که رسانه به عنوان یک بازوی قوی در کنار فرهنگ و هنر سبب بالندگی، رشد و توسعه این حوزه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در ابتدای سال شاهد حضور رسانه‌ها برای عبور از این مرحله خطرآفرین و فرهنگ سازی برای رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی همراه با کاهش سفرها بودیم.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ما سال جاری، ادامه داد: تفاهم‌نامه برگزاری این دوره از جشنواره امضا شده است.

مروارید با بیان اینکه معتقدیم جشنواره فیلم فجر بزرگترین رویداد هنری کشور است، تصریح کرد: به دلیل رعایت و حفظ سلامت مردم امسال تصمیم گرفته شد تا این جشنواره در سینماها با یک سوم ظرفیت برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر سبب ایجاد نشاط فرهنگی می شود، اضافه کرد: برگزاری این رویداد هنری در ادامه زیست کرونایی محسوب می شود در شرایطی که هم اقتصاد هنر مورد توجه است و هم حفظ سلامت مردم هم دغدغده ما است.

وی ادامه داد: برگزاری این جشنواره می‌تواند سبب فرهنگ سازی درراستای برگزاری رویدادهای فرهنگی هنری در فضای اجتماعی با رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی شود.

مروارید از فروش بلیت هجدهمین جشنواره فیلم فجر اینترنتی خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر بلیت ۳۰ هزار تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ساعت اکران فیلم‌ها در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد از سوی تهران برنامه‌ریزی شده، افزود: جدول اسامی فیلم تا عصر امروز از تهران در اختیار ما قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرایط مشهد از نظر کرونا زرد است و تلاش ما این است که جشنواره را با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم، متذکر شد: با شهرداری در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم از حمایت مالی آنها برای خرید فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برخوردار شویم.

مروارید گفت: طی توافقی که با مدیران سینماها انجام شده موظف به رعایت و نظارت پروتکل‌ها هستند، همچنین علاقمندان به سینما و جشنواره فیلم فجر با هماه داشتن ماسک و وسایل ضدعفونی بدون تجمع در این جشنواره پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه لیست کامل فیلم‌ها را در هجدهمین جشنواره فیلم مشهد داریم، یادآور شد: سیانس‌های برگزاری فیلم در ساعت‌های ۱۵و ۱۸ است، فاصله میان دو سیانس برای نحوه حضور و آماده شدن برای اکران فیلم بعدی خوب است تا همه نکات بهداشتی رعایت شود.

وی درخصوص مضامین فیلم های جشنواره فیلم فجر بیان کرد: اجتماعی، سیاسی، دفاع مقدس، گفتمان انقلاب اسلامی، کمدی و فانتزی از جمله مضامین فیلم‌های جشنواره فیلم فجر امسال است، همزمان با جشنواره، رونمایی از مستندی داریم که توسط انجمن سینمای جونان - ایران با نگاهی اجتماعی مستندی با عنوان «از فرش تا عرش» تولید شده، همچنین، بخش سیمرغ خراسان را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد داریم که سومین جشنواره و جشن سیمرغ خراسان بوده که با هدف حمایت از فیلمسازان جوان  خراسانی برگزار می‌شود.

مروارید گفت: هویزه، آفریقا، سیمرغ و ویلاژتوریست سینماهای مجری برگزاری هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد است، همچنین، مانند سال گذشته سینما آفریقا را برای صحاب رسانه آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول