اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت آبی شهرستان کیار به زرد تغییر کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: با خیز و افزایش آهسته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم به طوری که در هفته گذشته شهرستان کیار که در وضعیت آبی قرار داشت، به وضعیت زرد وارد شد.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در چهارمحال و بختیاری/ وضعیت آبی شهرستان کیار به زرد تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سید راشد جزایری ظهر امروز در نشست خبری مسؤولان علوم‌پزشکی با اصحاب رسانه با اشاره به افزایش شهرهای دارhی وضعیت قرمز از 18 به 36 شهر در سطح کشور گفت: با خیز و افزایش آهسته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری مواجه هستیم به طوری که در هفته گذشته شهرستان کیار که در وضعیت آبی قرار داشت، به وضعیت زرد وارد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی با بیان اینکه در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان 85 درصد ارزیابی شده خاطرنشان کرد: تاکنون 66 هزار و 747 مورد نمونه‌گیری از مردم استان صورت گرفته که 23 هزار و 582 نمونه مثبت و 758 نفر فوتی در استان وجود داشته است.

میزان بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا در استان 91 درصد است

وی خاطرنشان کرد: میزان بهبودی از ابتلا به ویروس کرونا در سطح کشور 85 درصد ارزیابی شده که خوشبختانه در استان ما 91 درصد است، همچنین میزان مرگ‌ و میر مبتلایان کرونا در کشور 4 درصد بوده اما در استان 3.2 درصد است.

بیش از 85 درصد فوتی‌های کرونا در استان در رده سنی بالای 60سال هستند

جزایری با اشاره به اینکه آمار ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای استان 82.5 درصد و در روستاها 17.5 درصد است، گفت: در حال حاضر آمار ابتلای آقایان نسبت به بانوان یک درصد بیشتر است همچنین  58 درصد آمار مبتلایان استان در رده سنی 16 تا 45 سال بوده و بیش از 85 درصد فوتی‌ها را افراد بالای 60سال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 19.6 درصد پرسنل بهداشت و 27 درصد کادر درمانی بیمارستان‌ها به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار داشت: از زمان اجرای طرح محله‌محور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد کاهش 81 درصدی موارد مثبت بستری، کاهش 71 درصدی بیماران سرپایی و کاهش 76 درصدی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بوده‌ایم.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول