اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وضعیت رنگ‌بندی چهارمحال و بختیاری چگونه است؟

از این هفته چهار شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی و 6 شهرستان در وضعیت زرد قرار خواهند گرفت که با توجه به افزایش بیماران سرپایی نگرانی کادر درمان مبنی بر احتمال ورود به پیک چهارم و گسترش مجدد ویروس کرونا افزایش یافته است.

وضعیت رنگ‌بندی چهارمحال و بختیاری چگونه است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد از فردا وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری بدین صورت است که شهرستان‌های کوهرنگ، سامان، بن و خانمیرزا در وضعیت آبی و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، کیار، اردل و فارسان در شرایط زرد قرار خواهند داشت.

اساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها چیست؟

لازم به ذکر است به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی اساس رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌ها بر مبنای تعداد بستری بیماران حاد تنفسی است که در صورت وجود هر 6 بیمار بستری در میان یکصد هزار نفر در هر شهرستان وضعیت قرمز برقرار است، در صورت وجود 4 بیمار در یکصد هزار نفر وضعیت نارنجی و در صورت وجود یک بیمار بستری در یکصد هزار نفر محدودیت‌های منطقه دارای  وضعیت زرد اعمال می‌شود.

 اساس رنگ‌بندی وضعیت شهرستان‌ها بر مبنای تعداد بستری بیماران حاد تنفسی است

 

از یک ماه گذشته وضعیت جدیدی به رنگ‌بندی‌ها اضافه شد، بدین شرح که  قبلا برای شهرستان‌های کم‌خطر از رنگ سفید استفاده می‌شد که این رنگ در ذهن بسیاری از مردم به معنای بی‌خطر و مشابه اعلام وضعیت سفید دوران جنگ بود و با تصمیم‌گیری کارگروه تخصصی با حضور رییس جمهور مصوب شد برای وضعیت کم‌خطر از رنگ آبی استفاده شود که پیش‌ذهنیتی در مردم ندارد و به معنای کمتر بودن بیماران حاد تنفسی مبتلا به کرونا از وضعیت زرد است و کماکان محدودیت‌های مناطق زرد در این مناطق اعمال می‌شود و امروز شاهد اضافه شدن رنگ سبز نیز هستیم که از شرایط آبی هم وضعیت  مطلوب‌تر دارد .

 با کاهش میزان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اواخر آذرماه به دلیل اعمال محدودیت‌های سخت‌گیرانه و تعطیلی 2 هفته‌ای اصناف و منع تردد، همه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از وضعیت قرمز خارج شدند.

گفتنیست در تاریخ 20 دی‌ماه این روند کاهشی ادامه پیدا کرد تا وضعیت آبی و بی‌خطر نیز در استان شکل گرفت و خوشبختانه با ادامه این روند کاهشی در حال حاضر چهار شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.

نگرانی جدیدمسؤولان علوم‌پزشکی از شیب ملایم افزایش مجدد میزان مبتلایان و  ساده‌انگاری

نکته حائز اهمیت نگرانی‌های جدید مسؤولان علوم‌پزشکی به علت شیب ملایم افزایش مجدد میزان مبتلایان به ویروس کرونا در اثر ساده‌انگاری در سطح جامعه است که نشان از ایجاد پیک چهارم شیوع ویروس کرونا دارد.

ابتلا به کرونا اعضای 2 خانواده چهارمحالی به دلیل میهمانی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

طبق ارزیابی‌های دانشگاه علوم‌پزشکی بیش از 70 درصد دلیل ابتلا به ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری میهمانی‌های خانوادگی است به طوری که ۸ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی و ۶ نفر از کسانی که طی ۲۴ ساعت گذشته تست کرونای آنان مثبت شده است، مربوط به ۲ خانواده در یک مهمانی خانوادگی در استان هستند.

با توجه به بروز این نگرانی لازم است توجه بیشتری از سوی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش سفر و میهمانی و جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی صورت پذیرد تا مجددا شاهد جولان ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت استان که موجب تعطیلی اصناف و ایجاد ضربه‌های شدید اقتصادی که بعضی از مشاغل می‌شود، نباشیم.

منع تردد از ساعت 9 شب کماکان برقرار است

با تصویب ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، منع تردد از ساعت 9 شب کماکان در شهرستان‌های وضعیت زرد برقرار است لذا از همه هم‌استانی‌ها خواهشمندیم برای استحکام این وضعیت، کاهش آمار مبتلایان و بستری‌های کرونایی از حضور در هرگونه تجمع و میهمانی خودداری کنند.

لازم به ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۳ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۲۵ نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

هم اکنون ۹۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۶۵ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید ابتلا به کرونا هستند.

خوشبختانه طی شبانه‌روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری کماکان ۷۵۵ نفر می‌باشد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول