اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد ۶ واحد گلخانه در فضای ۴ هکتاری در قروه

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌ای جهاد کشاورزی قروه گفت: تاکنون ۶ واحد گلخانه‌ای در فضای چهار هکتاری در قروه ایجاد شده که علاوه بر تولیدات خوب، اشتغالزایی مناسبی نیز داشته است.

ایجاد ۶ واحد گلخانه در فضای ۴ هکتاری در قروه

جواد جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: به مناسبت دهه فجر یک واحد گلخانه، گل‌های آپارتمانی با ۳ هزار مترمربع مساحت در قروه به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین افزود: یک واحد گلخانه مقیاس کوچک در فضای ۳۰۰ مترمربعی با تولید انواع سبزی و سیفیجات نیز وارد چرخه تولید روستایی در قروه شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دهه فجر سال گذشته ۳ پروژه گلخانه‌ای در فضای ۱.۸ هکتاری با تولید محصولاتی مانند انواع نشاء، گوجه فرنگی، فلفل دلمه و انواع دیگری سیفیجات به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم ساخت.

جلالی در مورد توسعه کشت گلخانه‌ای در قروه گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی در این شهرستان توسعه کشت گلخانه‌ای، صادرات و اشتغالزایی در سطح گسترده بوده است به نحوی که تاکنون ۶ واحد گلخانه‌ای در فضای ۴ هکتاری در قروه به بهره‌برداری رسیده و برای ده‌ها نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

کارشناس مسئول امور باغبانی و گلخانه‌ای جهاد کشاورزی قروه گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشت گلخانه‌ای در قروه رشد چشمگیری داشته است و در سال‌های اخیر شاهد صادرات محصولات گوجه‌فرنگی و قارچ خوراکی به کشورهای امارات، قطر، روسیه و کشورهای عربی مختلف بوده‌ایم.

وی در پایان تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای در قروه جایگزین مناسبی برای کشت فصلی است که علاوه بر رونق تولید، افزایش بهره‌وری، رواج صادرات و اشتغالزایی کلان را در منطقه فراهم ساخته به نحوی که نام محصولات گلخانه‌ای قروه در بازارهای بین‌المللی می‌درخشد.

انتهای پیام۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول