اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

خودکفایی کشور در تکنولوژی احداث گلخانه‌‌های مدرن

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در زمینه فناوری ایجاد این گلخانه مدرن به خارج از کشور وابسته بودیم که امروز علاوه بر خودکفایی توان انتقال تکنولوژی احداث گلخانه‌های مدرن پایه گل به سایر کشورها را داریم.

خودکفایی کشور در تکنولوژی احداث گلخانه‌‌های مدرن

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح یک واحد گلخانه‌ای در پیشوا اظهار کرد : در راستای تأمین امنیت غذایی، توسعه گلخانه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی گفت: در سال ۹۲ حداکثر ۱.۴ میلیون تن سبزی و صیفی و یک و نیم میلیون تن شاخه گل تولید شد که این میزان در سال ۹۹ به ۲.۸ میلیون تن محصولات کشاورزی و ۳ میلیون تن شاخه گل رسید.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم به تولید ۳.۵ میلیون تن محصول کشاورزی و ۴.۲ میلیارد شاخه گل دست خواهیم یافت.

برومندی بیان کرد: کشت گلخانه‌ای اثربخشی و اهمیت بسیار بالایی برای کشور دارد و با اجرای طرح‌های گلخانه‌ای بهره‌وری آب و میزان تولید در واحد سطح بیش از ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: در سال گذشته و در شرایط سخت اقتصادی با وجود تحریم‌های ظالمانه و کمبود شدید منابع اعتباری، با صادرات ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ۵۰۰ میلیون دلار و با صادرات گل‌های تزئینی ۳۵ میلیون دلار ارزآوری داشتیم.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پروژه شهرستان پیشوا توسط شرکت «پایا ورد آسا بین‌الملل» با مدرن‌ترین فناوری تولید و تکثیر پایه گل رز ایجاد شده است و با اجرای آن از وابستگی ۲۴۰ میلیون یورو در هر هکتار به خارج از کشور بی‌نیاز شده و حدود ۳ میلیون شاخه گل صادرات خواهیم داشت.

برومندی اضافه کرد: همچنین در زمینه فناوری ایجاد این گلخانه مدرن به خارج از کشور وابسته بودیم که امروز علاوه بر خودکفایی توان انتقال تکنولوژی احداث گلخانه‌های مدرن پایه گل به سایر کشورها را داریم.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول