اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

اینترنت پرسرعت در 2025 روستای آذربایجان‌شرقی/20 درصد مدارس استان محروم از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی گفت: تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در استان آذربایجان شرقی نیز به 2 هزار و 25 روستا رسید که شامل 75 درصد روستاهای استان است.

اینترنت پرسرعت در 2025 روستای آذربایجان‌شرقی/20 درصد مدارس استان محروم از  شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد فرزاد امروز در آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در تشریح پروژه های افتتاح شده، اظهار داشت: بیش از ۷۲ میلیارد تومان از این طرح ها مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت است که تمام این اعتبار توسط دولت هزینه شده است.
 
محمد فرزاد افزود: ۶۴۷ میلیارد ریال مربوط به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل با ۲۱ طرح، شرکت مخابرات با ۱۶۴ میلیارد ریال، شرکت ارتباطات سیار ایران با ۲۵ طرح و سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال و پروژه های طرح توسعه خدمات عمومی اجباری در روستاها با ۸۸ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز است.
 
وی توسعه شبکه پهن باند را یکی از اولویت های مهم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: تعداد مشترکان پهن باند سیار استان امسال به بیش از ۸۰ درصد رسیده است که این رقم پارسال معادل ۷۷ درصد بود.
 
فرزاد ادامه داد: هم اکنون از مجموع جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری آذربایجان شرقی تعداد ۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۷۳ نفر مشترک شبکه پهن باند سیار هستند.

وی گفت:  در راستای انجام این پروژه ها تعداد روستاهای دارای تلفن همراه در استان آذربایجان شرقی از یک هزار و 850 روستا به یک هزار و 930 روستا رسید. همچنین پهنای باند اینترنت بین الملل از 510 گیگابیت بر ثانیه به 740  گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی افزود : جاده‌های تحت پوشش اینترنت سیار نسل چهارم با رشد 35 درصدی به 2 هزار و 982  کیلومتر رسد و تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در استان آذربایجان شرقی نیز به 2 هزار و 25 روستا رسید که شامل 75 درصد روستاهای استان است.

فرزاد با اشاره به پروژه هوشمند سازی مدارس در استان، گفت : خوشبختانه با شروع این پروژه و برنامه ریزی و هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با مدارس شهری و روستایی در آذربایجان شرقی بیش از 80 درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول