اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تجهیز 562 روستای آذربایجان‌شرقی به اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎شرقی گفت: در سال گذشته دسترسی ۵۶۲ روستای استان به اینترنت پرسرعت روستایی برقرار و پوشش همراه در ۳۴ روستای استان از محل اعتبارات USO (طرح توسعه خدمات عمومی و اجباری روستایی ) ایجاد شد.

تجهیز 562 روستای آذربایجان‌شرقی به اینترنت پرسرعت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی، محمد فرزاد در دیدار با امام جمعه تبریز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل و سایر ادارات زیرمجموعه وزارت ارتباطات در استان، به اقدامات انجام شده در ایام شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و  اظهار داشت: اداره‌کل ارتباطات استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی طرح وفاداری بیماران بهبود یافته به قرنطینه را در دست اجرا دارد.

وی با بیان آمار میزان استفاده از پهنای باند در استان، افزود: با توجه به تحلیل‌های انجام گرفته از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت آذربایجان‌شرقی، در تعطیلات نوروزی امسال با توجه به اینکه اکثر خانواده‌ها در خانه‌ها مانده و از سفر خودداری کردند، پهنای باند مصرفی در استان به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید.

فرزاد با اشاره به اجرای پروژه ارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه در استان،گفت: در همین راستا در سال ۹۸، تکنولوژی سایت‌های مخابراتی در ۱۵ روستای استان به نسل ۳ ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‎شرقی اعلام کرد: در سال گذشته دسترسی ۵۶۲ روستای استان به اینترنت پرسرعت روستایی برقرار و پوشش همراه در ۳۴ روستای استان از محل اعتبارات USO ( طرح توسعه خدمات عمومی و اجباری روستایی ) ایجاد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز نیز در این دیدار هم با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات و فضای مجازی در دنیای امروز متذکر شد: در دین مبین اسلام نیز تاکیدات فراوانی در مورد اهمیت علم و فناوری شده است و در دنیای امروز نباید از فناوری عقب بمانیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، ضمن قدردانی از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروزه با استفاده از فضای مجازی می‌توان مطالبی را که عرضه آنها به طرق دیگر محدود بود، به تمام دنیا در کسری از زمان عرضه کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از فناوری و فناوری اطلاعات در امور مختلف، بر استفاده از ICT در تحقق اهداف اسلامی و تولید محتوای اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول