اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاوردهای پزشکی

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی پیشنهاد کرد که حزب موتلفه اسلامی ایران و حزب کمونیست چین جلسات مشترک پزشکی را به صورت ماهانه برای رسیدن به دستاوردهای علمی و پزشکی برگزار کنند.

برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین برای رسیدن به دستاوردهای پزشکی

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری فارس، محمد حسین نیکنام معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگوی ویدیوکنفرانسی با  «جو ری»، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به اولین نشست تخصصی پزشکی مشترک حزب موتلفه اسلامی و حزب کمونیست چین درباره ویروس کرونا، اظهار داشت: جلسه تخصصی بسیار ارزشمندی را درباره ویروس کرونا و راهکارهای مقابله با آن به صورت ویدئو کنفرانس در انستیتو پاستور ایران برگزار کردیم و این یکی از دستاوردهای همکاری دو حزب است که می‌تواند در حیطه‌های مختلف به نتیجه مطلوب برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم این همکاری‌ها هم در عرصه پزشکی و هم در عرصه‌های دیگر شروع شود و تداوم پیدا کند.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: سلامت جایگاه مهمی در بین جوامع دارد  و خوشحال هستیم که این کار را آغاز کردیم، از پیامبر صلح و دوستی حضرت محمد(ص) این حدیث را داریم که فرمودند دو نعمت فوق العاده مهم است، اولی امنیت و دومی سلامت؛ سلامت برای جوامع انسانی نقش حیاتی دارد لذا به نظرم در ارتباطات دو حزب ما باید بتوانیم به موضوع سلامت اولویت لازم را بدهیم و آنرا گسترش دهیم.

نیکنام به موفقیت‌های چین در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشور چین به موفقیت‌های خوبی در مقابله با کرونا رسیده و اقدامات خوبی در این باره انجام داده و نه تنها به فکر مقابله با این بیماری در داخل چین بوده بلکه به یاری کشورهای دیگر نیز آمده است.

وی افزود: ایران نیز توفیقات زیادی در رابطه با کرونا داشته است و هر دو کشور تجربیات ارزنده‌ای را برای تبادل دارند و امیدوارم زمینه برگزاری جلسات پزشکی و تخصصی را به صورت ماهانه ادامه داد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان به مواضع مشترک دوکشور ایران و چین درباره مسائل بین المللی اشاره کرد و گفت: اینگونه جلسات می‌تواند مواضع دو کشور را به یکدیگر نزدیک تر کند.

• استقبال از پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی

 در ادامه این نشست جو ری، معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین با اشاره به پیشنهاد حزب موتلفه اسلامی به برگزاری جلسات مشترک پزشکی ایران و چین، اظهار داشت: برگزاری اینگونه جلسات می‌تواند راهگشای موفقیت‌های زیادی در مقابله با کرونا باشد.

وی ادامه داد: حزب کمونیست چین تحت رهبری شی جین پینگ همیشه سلامت مردم را در اولویت خود قرار داده است.

معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین، گفت: اعضای حزب کمونیست چین نقش پیشتاز را در مقابله با کرونا انجام دادند و به صورت داوطلبانه در این جریان مشارکت کردند.

جو ری ادامه داد: هر زمانی که دولت و مردم چین به کمک نیاز داشته باشند، حزب کمونیست چین جهت یاری رساندن در آنجا حضور دارد.

وی تصریح کرد: حزب کمونیست چین نقش مهمی در رهبری، سازماندهی را در مسائل مختلف دارد، براساس نظر سنجی یک نهاد بین المللی محبوبیت دولت و حزب کمونیست چین این روزها در بین مردم این کشور بالا رفته است.

 معاون وزیر بین الملل حزب کمونیست چین در بخش دیگری از سخنان خود به سنگ اندازی‌های آمریکا در مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: ما شاهد هستیم که آمریکا با حمایت از مخالفین ما سعی در سنگ اندازی و ایجاد خلل در روند مقابله با ویروس کرونا را دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول