اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مسئولان تهدید موج چهارم کرونا را جدی بگیرند/فوت تاکنون 1480 بیمارکرونایی در یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن انتقاد از برگزاری یک سری مراسم و اجتماعات مردمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان، گفت: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بیش از پیش تهدید موج چهارم شیوع کرونا را جدی بگیرند.

مسئولان تهدید موج چهارم کرونا را جدی بگیرند/فوت تاکنون 1480 بیمارکرونایی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر ابراهیم سلمانی در نشست خبری که به منظور اعلام وضعیت کرونایی استان برگزار شد، با اشاره به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا دیروز ۶۴ هزار و ۹۲۴ مورد نمونه گیری کرونا در استان یزد انجام شده است.

وی افزود: میانگین سنی بیماران بستری شده کرونایی در موج اول ۵۶ سال، موج دوم ۵۴ سال، موج سوم شیوع ۵۶ سال و از ۱۵ آذرماه تا دیروز متوسط میانگین سنی افراد بستری شده کرونایی در استان یزد ۵۳ سال است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه با بیان این‌که از ابتدای همه‌گیری کرونا در این استان ۲۸ هزار و ۴۸۴ بیمار کرونایی در یزد شناسایی شدند، گفت: بیشترین بروز ویروس کرونا در شهرستان‌های ابرکوه، مهریز، خاتم و بهاباد بوده است.

سلمانی تصریح کرد: روند کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش ۳۰ درصدی تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و ساده‌انگاری شیوع کرونا را از جمله دغدغه‌های کادر درمان برای پیشگیری از ورود موج چهارم کونا در استان یزد است.

وی تعداد فوتی‌های کرونا از اسفندماه ۹۸ تا دیروز ۱۳ بهمن استان یزد را ۱۴۸۰ مورد دانست و بیان کرد: متأسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بین اقشار جامعه کاهش یافته و این موجبات نگرانی بیش از پیش کادر درمان را ایجاد کرده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این‌که متأسفانه برخی از اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی آن طور که باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: سهل‌انگاری در بحث دستورالعمل‌های بهداشتی در حقیقت ایجاد زمینه ورود موج چهارم کرونا است.

سلمانی ضمن انتقاد از برگزاری یک سری مراسم و اجتماعات مردمی بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف استان یزد، تأکید کرد: مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید بیش از پیش تهدید موج چهارم شیوع کرونا را جدی بگیرند.

وی پرهیز از جلسات حضوری غیرضروری و کاهش ساعت جلسات را از جمله ضرورت های اجرایی برای پیشگیری از موج چهارم کرونا در استان یزد دانست و بیان کرد: اصناف یزد همکاری خوبی با ستاد مقابله با کرونا در استان داشتند ولی متأسفانه آن طور که باید شاهد جدی گرفتن تهدید موج چهارم کرونا در برخی دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و نظارتی استان نیستیم.

سخنگوی علوم پزشکی یزد با بیان این‌که از ابتدای شیوع کرونا تا دیروز ۱۵۷۴ نفر از کادر بهداشتی و درمانی به کرونا مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۳۹ نفر پزشک، ۸۶۰ نفر پرستار، ۲۱ نفر رزیدنت و ۴۵۵ نفر پرسنل کادر بهداشت بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان میبد و بیشترین میزان رعایت از شهرستان‌های بافق و اردکان گزارش شده است.

انتهای پیام/ر

 

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول