اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افزایش 7 درصدی مهاجرت معکوس به روستاهای البرز در سه سال گذشته

سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز، گفت: در پی افزایش میزان خدمات و ارتقاء سرانه‌ها در سه سال گذشته شاهد رشد 7 درصدی مهاجرت معکوس به روستاها بوده‌ایم.

افزایش 7 درصدی مهاجرت معکوس به روستاهای البرز در سه سال گذشته

حسین بابایی، سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو باخبرنگار فارس در کرج، با اشاره به موقعیت استان که حلقه مواسلاتی بین چهارده استان کشور است و حجم بالایی از ترددها را به دوش می‌کشد، گفت: در سه سال گذشته استان البرز 7 درصد مهاجرت معکوس به روستاها را شاهد بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز بیان کرد: مهاجرت معکوس در روستاهای البرز در پی افزایش میزان خدمات در روستاهای و ارتقاء سرانه‌ها اتفاق افتاده است.

بابایی ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد جمعیت روستایی البرز از نعمت گاز برخوردار است. همچنین در روستاهای البرز در حوزه آب و برق نیز به صورت کامل و صد درصدی بهره برداری انجام می‌شود.

به گفته این مقام مسؤول حدود 97 درصد از روستاهای استان البرز از نت پر سرعت برخودار هستند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: 245 دهیاری‌های البرز در طرح هادی برای جلوگیری از تخلفات در بافت روستایی فعالیت می‌کنند.

سرپرست کل اداره امور روستایی و شوراهای استان البرز، یادآور شد: در زمینه اشتغال‌زایی 260 میلیارد تومان وام کم بهره با سود 4، 6 و 8 درصد در اختیار روستاییان قرار داده‌ایم که منجر به ایجاد شغل پایدار روستایی برای 3300 نفر روستایی شده است.

بابایی با بیان اینکه تسهیلات 15 میلیارد تومانی در دو ماه گذشته در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفت، افزود: در این میان برای روستاهای البرز بیش از 200 دستگاه ماشین آلات خدماتی عمرانی خریداری شد، همچنین 14 ایستگاه آتش‌نشانی در دهستان‌ها راه‌اندازی شده است.

به گفته وی در حوزه ورزشی نیز ۳۷ سالن ورزشی و 15 زمین ورزشی رو باز در روستاهای البرز ساخته شده است.

بابایی از وجود ۷۹ خانه بهداشت در روستاهای البرز خبر داد و یادآور شد: حدود ۴۰ مرکز بهداشت در روستاهای البرز، در دولت فعلی ساخته شده است.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری البرز در پایان تصریح کرد: 16 روستا از 74 روستای طالقان از نعمت گاز برخوردار شدند و 41 روستا هم در دستورکار قرار دارند که تا سال 1400 به پایان خواهد رسید؛ درتلاشیم که تا سال 1402 کل روستاهای آسارا نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول