اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۷۱۴ پروژه دهه فجر در کرمانشاه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود/ آغاز عملیات احداث پتروشیمی اسلام‌آباد

استاندار کرمانشاه گفت: در دهه فجر امسال، ۷۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی با سه ‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

۷۱۴ پروژه دهه فجر در کرمانشاه افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود/ آغاز عملیات احداث پتروشیمی اسلام‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر در خصوص پروژه‌های این ایام، اظهار داشت: امسال علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها، ۷۱۴ پروژه اقتصادی و عمرانی با سه‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود، البته مراسم های بهره‌برداری از طریق ویدئوکنفرانس است.

وی تصریح کرد: شنبه هفته آینده پروژه‌هایی به مبلغ یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان توسط یکی از مقامات ارشد کشور در مناطق زلزله‌زده که باقی‌مانده است، افتتاح می‌شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح نیروگاه برق  در این ایام، گفت: آغاز عملیات پتروشیمی اسلام‌آباد را با سرمایه‌گذاری ۷ هزار میلیارد تومانی دولت را خواهیم داشت.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری وزارت نفت و گاز در حوزه گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: مکان آن بین گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب  مشخص شده و در تلاش هستیم تا پایان این دولت کار آن شروع شود.

بازوند در ادامه اشاره‌ای هم به پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه داشت و افزود: سرمایه‌گذاری ۶۷ درصد از این پروزه توسط قرارگاه خاتم و ۲۷ درصد هم توسط شرکت پخش پالایش کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کرمانشاه یک عقب ماندگی از زمان جنگ داشته که به موجب آن هشت سال فرصت توسعه را از دست داده، این استان خیلی از هزینه های ملی را پرداخت کرده ولی مرکز نتوانسته این هزینه ها را جبران کند که این پروژه‌های نفت و گاز قادر است تا حدودی این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.

بازوند در ادامه اشاره‌ای به وضعیت کرونا در استان داشت و از مردم خواست که همواره پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افزود: هر ساله درهه فجر یک نشاط و شادی به ارمغان می‌آورد و جشن‌های داشتیم، اکا امسال به خاطر شرایط کرونایی محدودیت‌های اعمال شده  است، لذا از مردم می خواهیم مراسم شاد نوروز را در به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهدشتی تبدیل به عزا نکنند.

وی تصریح کرد: الان چند روزی است مراجعات بیماران سرپایی زیاد شده، تست‌ها مثبت رو به افزایش است این نشان از این دارد که در آینده تعداد موارد بستری و فوتی بیشتر می‌شود احتمال اینکه پیک شروع شود و در عید ما را گرفتار کند خیلی زیاد است رعایت کنند تا عید نوروز را برای خود تلخ  نکنید.

بازوند با بیان اینکه کرونا سرمایه انسانی را از بین می‌برد، گفت: مجبور هستیم اگر عادی‌انگاری باشد، محدودیت ایجاد کنیم که روی سفره نان مردم تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول