اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا در آستانه بهره‌برداری

تصفیه‌خانه شرق صدرا که برای جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر و ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه‌روز پیش‌بینی شده است، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا در آستانه بهره‌برداری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس‌کل دادگستری فارس و دادستان شیراز به منظور مشاهده روند پیشرفت و ارزیابی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا، با رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز، دیدار کردند.

 حجت الاسلام موسوی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی از تکمیل پروژه تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا، گفت: در دهه فجر، مردم منتظر شنیدن خبرهای خوب هستند و امسال خبر افتتاح تصفیه خانه فاضلاب صدرا، بهترین خبر برای مردم این شهر است.

وی بر تکمیل زیرساخت‌های شهر صدرا تاکید کرد و افزود: در زمینه اجرای زیرساخت‌ها، آبفا شیراز پیشرفتهای بسیار خوبی داشته است و اجرای این تصفیه خانه خدمت بزرگی به مردم صدرا بوده است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: قبل از احداث تصفیه‌خانه، مشکلات زیست محیطی در صدرا مطرح بود .

وی از عملکرد خوب، سریع و دقیق آبفا شیراز با وجود کمبود اعتبار و بودجه قدردانی کرد و اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب شیراز  به وعده خود عمل کرد و با افتتاح این تصفیه خانه، قسمت اعظم شهر صدرا از امکان تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی به نقش پر رنگ دستگاه قضایی در اجرای مطالبات مردم در شهر صدرا تاکید کرد و اظهار داشت: دادگستری همکاری لازم برای ساخت تصفیه خانه غرب صدرا، جهت حل مشکل فاضلاب مردم را دارد.  

در این بازدید رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان شیراز ضمن تشکر از همراهی و مساعدت شرکت عمران و شهرداری صدرا گفت: تصفیه خانه شرق صدرا برای جمعیتی بالغ بر ۷۸ هزار نفر و ظرفیت ۱۳ هزار متر مکعب تصفیه بهداشتی فاضلاب در شبانه روز پیش بینی شده است.

بهمن بهروزی افزود: عملیات اجرایی این پروژه در دی مال سال ۹۵  شروع شد و اکنون آماده بهره برداری است که در دهه فجر امسال توسط ریاست جمهوری به وسیله ویدئو کنفرانس افتتاح و به مردم صدرا تقدیم می شود.

وی افزود: وقفه کوتاهی که برای ساخت و تکمیل این تصفیه خانه فاضلاب ایجاد شد، جهت خرید برخی تجهیزات وارداتی در دوران تحریم بود.

 مدیرعامل آبفا شیراز به ایجاد همزمان شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا با اجرای ساخت تصفیه خانه اشاره کرد و افزود: حدود ۶۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در صدرا پیش بینی شده که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و مابقی در دست انجام است.

وی گفت: مطالعات ساخت تصفیه خانه غرب صدرا انجام شده و در حال پیگیری جهت انجام مناقصه است.

بهروزی به وضعیت آبرسانی به شهر صدرا اشاره کرد و گفت : با اجرای خط دوم آبرسانی به شیراز که بخشی از آن به صدرا اختصاص داده شد،  امسال در شهر صدرا مشکل کمبود آب شرب نداشتیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول