اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فارس من| افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا در آینده نزدیک

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم با اشاره به افتتاح تصفیه‌خانه شرق صدرا در آینده نزدیک گفت: مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا حل ‌شده و کلیه اقدامات لازم جهت بهره‌برداری از آن صورت گرفته است.

فارس من| افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شرق صدرا در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از مطالبات مردمی ثبت شده در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، بحث فاضلاب شهر جدید صدرا با عنوان" به وضعیت فاضلاب صدرا رسیدگی شود"https://www.farsnews.ir/my/c/43617 است.

اهالی صدرا در این کمپین ضمن گلایه از بوی تعفن فاضلاب فاز یک صدرا پس از شروع به سازندگی در این شهر جدید، در ادامه توضیحات سوژه خود با تأکید بر تاثیر این موضوع بر سلامت فردی خواستار حل این مسئله با سرعت بیشتری شده‌اند.

مدیرعامل آبفا شیراز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در صدرا به‌عنوان شهری جدید باید همه زیرساخت‌ها فراهم می‌شد اما در سال ۸۷ که بحث فاضلاب صدرا را از شرکت عمران تحویل گرفتیم، یک تصفیه‌خانه داشت که برای هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب طراحی شده و به‌صورت ناقص بود و افزایش جمعیت منجر شد که این آمار به حدود سی هزار مشترک برسد و ما مجبور شدیم به سمت احداث تصفیه‌خانه جدیدی برویم که بر اساس مطالعات  انجام‌شده شش مدل تصفیه‌خانه باید در صدرا سه مدل در غرب و سه مدل در شرق، احداث شود.

بهمن بهروزی افزود: در شرق صدرا عملیات اجرایی دی‌ماه ۹۵ شروع شد و تجهیزات موردنیازی که عمدتاً باید از خارج از کشور خریداری می‌شدند، پس از تحریم‌ها با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه در داخل، تولید شدند.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه بسیار گران و هزینه‌بر است، گفت: تصفیه‌خانه‌ها محصولات خارجی و هزینه‌بر دارند به‌گونه‌ای که برای ساخت هر مترمکعب تصفیه‌خانه بین هشت تا ده میلیون تومان اعتبار لازم است. 

بهروزی بابیان اینکه با اعمال تحریم‌ها و عدم واردات مشکلات بسیاری دامن‌گیر شرکت شد گفت: خوشبختانه مدتی است شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دولتی باکیفیت خوب تجهیزات را ارائه می‌دهند که صدرا هم از این قاعده مستثنا نیست.

مدیرعامل آبفا شیراز درباره راه‌اندازی این تصفیه‌خانه اظهار داشت:  قول داده بودیم که پایان شهریور این تصفیه‌خانه را افتتاح کنیم ولی متأسفانه مسائل مالی و تجهیزات بخش عمده‌ای از کار ما را عقب انداخت که من قول می‌دهم ظرف کمتر از یک ماه مشکل تصفیه‌خانه حل‌شده و اواسط آبان یا آذر تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود.

بهروزی با اشاره به کاهش بوی بد فاضلاب و بهبود کیفیت آب در پی راه‌اندازی تصفیه‌خانه گفت: در پی راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره یک بوی گاز و بوی فاضلاب کمتر شده است.

مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا حل‌شده است

در ادامه خبرنگار فارس به سراغ نماینده مردم و شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز رفته و به گفت‌وگو با وی در خصوص این مسئله پرداخته است.

ابراهیم عزیزی در این باره اظهار داشت: مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا حل ‌شده و کلیه کارها و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه اعتبارات لازم برای تصفیه‌خانه شرق صدرا تأمین ‌شده و این پروژه هیچ‌گونه مشکلی ندارد، عنوان کرد: انتقال برق به تصفیه‌خانه شرق صدرا نیازمند هماهنگی میان اداره آب و فاضلاب شیراز و اداره کل راه‌آهن فارس بود که هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و مشکلی در انتقال برق نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم افزود:کار محوطه‌سازی تصفیه‌خانه بنا به گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام‌شده و در حال اتمام است.

وی درخصوص زمان افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر صدرا نیز گفت: در آینده بسیار نزدیک و شاید کمتر از یک ماه تصفیه‌خانه شرق صدرا افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان با آن، کلنگ تصفیه‌خانه غرب صدرا را بر زمین خواهیم زد و عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه نیز آغاز می شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: در اولین فرصت که این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد، از نگرانی مردم صدرا مبنی بر بوی آزاردهنده و سایر مشکلات ناشی از فاضلاب کاسته خواهد شد.

وی با ذکر اینکه پس از افتتاح تصفیه‌خانه شرق و آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب صدرا، این شهر در بحث فاضلاب با مشکلی مواجه نخواهد شد، اذعان کرد: اراده مسئولین مربوطه و نمایندگان مجلس برحل مشکلات صدرا بوده و کارهای مرتبط با این شهر با اولویت دنبال می‌‌شود.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول