اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

400 مفقودی در «ترهونه» لیبی؛ انگشت اتهام به سمت عناصر «حفتر»

منابع لیبیایی خبر دادند که 400 نفر از شهر «ترهونه» در زمان اشغال این شهر توسط عناصر «ارتش ملی لیبی»، از جمله چندین زن و کودک مفقود شده‌اند.

400 مفقودی در «ترهونه» لیبی؛ انگشت اتهام به سمت عناصر «حفتر»

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع لیبیایی پرده دیگری از جنایات شبه‌نظامیان وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده تشکیلات موسوم به «ارتش ملی لیبی» برداشتند.

شبکه خبری الجزیره به نقل از منابع لیبیایی گزارش داد که ۴۰۰ نفر از شهر «ترهونه» (۸۰ کیلومتری جنوب شرق طرابلس) از جمله چندین زن و کودک مفقود شده‌اند.

منابع مذکور تأکید دارند، احتمالا این افراد در جریان شکنجه توسط شبه‌نظامیان وابسته به حفتر جان خود را از دست داده‌اند. نیروهای وابسته به دولت «وفاق ملی» در ژوئیه گذشته توانستند ترهونه را از حفتر پس بگیرند.

این در حالی است که دستکم 44 گور جمعی در ترهونه پیدا شده و تعداد جنازه‌هایی که تا کنون بیرون کشیده شده‌اند، حدود 130 پیکر است که تعداد کمی از آنان شناسایی شده‌اند.

از زمان کنترل نیروهای وفاق ملی بر ترهونه، سازمان جست‌وجو و شناسایی مفقودین در لیبی، 330 درخواست برای یافتن افراد مفقودی دریافت کرده است.

به گزارش الجزیره، این افراد در شرایط «وحشتناک» کشته شده‌اند و نحوه قتل آنان، شامل شلیک گلوله و شکنجه تا سر حد مرگ بوده است. حتی برخی از این افراد، زنده دفن شده بودند.

دولت وفاق ملی بارها از جامعه بین‌الملل خواسته است که عاملان این جنایات را بازخواست کنند. سازمان ملل نیز رخدادهای ترهونه را جنایت جنگی توصیف می‌کند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول