اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از شناسایی محلات کم‌برخوردار تا ایجاد اشتغال خانگی در میامی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از شناسایی محلات کم‌برخوردار و ایجاد اشتغال خانگی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرستان میامی خبر داد.

از شناسایی محلات کم‌برخوردار تا ایجاد اشتغال خانگی در میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سومین جلسه ستاد توسعه شهرستان میامی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد: مادامی‌که مسؤولان محلی شهرستان میامی نخواسته باشند و اراده‌ای برای توسعه از خود نشان ندهند، هیچ اتفاقی در این  شهرستان رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: اقداماتی مثبت که از سوی مرکز استان انجام می‌شود، باید توسط فرمانداری و دستگاه‌های شهرستانی به طور جدی پیگیری شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان افزود: در ۱۶ روستای شهرستان میامی تسهیل‌گری اجتماعی، آموزش و توانمندسازی افراد انجام و ۱۶ برنامه برنامه توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مبتنی بر نظر مردم تدوین و به فرمانداری ابلاغ شد که درخواست داریم، برآیند اقدامات توسط فرمانداری اعلام شود.

بینایی تصریح کرد: چند محله کم‌برخوردار شهر میامی شناسایی و در محله تاریخی عمارت در پنج حوزه کالبدی، فرهنگی، اجتماعی، احساس امنیت و اقتصادی اقدامات ویژه‌ای انجام شده است.

وی عنوان کرد: چهار تفاهم نامه با تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان میامی منعقد شده که بر اساس آن کودکان محله عمارت غربالگری، استعدادسنجی و شناسنامه سلامت برای آنها تهیه و مداخله کارشناسی برای کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی آنها در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تعداد ۳۰ دستگاه تنور گازی برای اشتغال خانگی تهیه و به خانواده‌های هدف تحویل شده است.

محرومیت‌زدایی در میامی عزم جدی می‌طلبد

علیرضا شریفی‌نژاد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در این جلسه بیان کرد: استانداری سمنان برای گره‌گشایی از مشکلات میامی در کنار دستگاه‌های اجرایی است و مسؤؤلان ارشد استان با تمام توان برای توسعه این شهرستان در تلاش هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی که به دستگاه‌های اجرایی استان برای محرومیت‌زدایی در میامی سپرده می‌شود، باید در این جلسات گزارش شود و به صورت موردی اقدامات انجام‌شده رصد شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تصریح کرد: برگزاری جلسات بدون خروجی وقت تلف کردن است و باید ثمره نشست‌های مسؤؤلان حداقل در میان مدت برای آحاد جامعه قابل لمس باشد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: رفع مشکلات زیرساختی در حوزه آب و برق شهرستان میامی برای توسعه بخش صنعت، تولید، معدن و کشاورزی شهرستان میامی به طور جد پیگیری شود.

وی گفت: فرمانداری میامی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای برنامه‌های تعریف شده در محرومیت‌زدایی این شهرستان را براساس زمان‌بندی به استانداری سمنان گزارش دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه شهرستان میامی عزم جدی مسؤؤلان استانی و شهرستانی را می‌طلبد.

طرح‌های فرآوری حوزه صنعت و معدن میامی ابتر ماند

احمد ملایری، فرماندار شهرستان میامی نیز در این جلسه اظهار کرد: برای توسعه میامی باید تصمیم‌گیری‌ها ویژه و نگاه برای رونق این شهرستان به معنای واقعی، خاص باشد.

وی افزود: رفع مشکلات زیرساختی برای توسعه شهرستان میامی اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل فقدان برق و آب طرح‌های فرآوری در حوزه معدن و صنعت در منطقه ابتر مانده است.

فرماندار شهرستان میامی اضافه کرد: میامی ظرفیت بسیار زیادی در حوزه معدن، کشاورزی و حتی گردشگری دارد که باید با برنامه‌ریزی اصولی برای شکوفایی این منابع غنی و ارزشمند تلاش شود.

ملایری خاطرنشان کرد: باید با همت دستگاه‌های اجرایی برنامه‌هایی که برای رفع محرومیت شهرستان میامی وجود دارد، در گام اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول