اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح‌های اقتصادی زودبازده در میامی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه میامی یکی شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته کشور است، گفت: طرح‌های اقتصادی زودبازده در این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

اجرای طرح‌های اقتصادی زودبازده در میامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان پیش از ظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها که در سالن جلسات ایثار استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان میامی یکی از ۳۱ شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته در کشور است که به همین واسطه در استان و در حوزه روستایی نیز اجرای طرح‌های توجیهی و اقتصادی زودبازده در این شهرستان در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: در یک‌سال اخیر، بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارهای تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها به طرح‌های توجیهی در روستاهای شهرستان میامی تخصیص یافته است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان بیان کرد: پیگیری‌ها و نامه‌نگاری توسط معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برای معرفی طرح توجیهی راه‌اندازی یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در روستای ابراهیم‌آباد علیا در شهرستان میامی و دریافت تسهیلات با معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در اوایل سال جاری انجام شد.

صمیمیان گفت: امروز و در این جلسه، پرداخت ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات از محل تسهیلات طرح‌های زودبازده دهیاری‌ها برای تکمیل و راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی و گردشگری روستای ابراهیم‌آباد علیا در شهرستان میامی مصوب شد.

وی افزود: این وام با بازپرداخت پنج ساله و با یک سال تنفس در پرداخت و نرخ سود بازپرداخت هشت درصد به متقاضی پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: طرح مذکور در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۴۶ مترمربع و سرمایه‌گذاری هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اجرا می‌شود و سالانه ظرفیت خدمات‌رسانی به پنج هزار نفر را دارد.

صمیمیان بابیان اینکه با اجرا و راه‌اندازی این واحد بوم‌گردی زمینه اشتغال هفت نفر فراهم می‌شود، عنوان کرد: قرار گرفتن در مسیر ارتباطی غرب به شرق کشور و حجم تردد بالای مسافران و زائران در این مسیر، از ویژگی‌ها و مزیت‌های اقتصادی این طرح است.

وی تأکید کرد: امید می‌رود در راستای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران امام هشتم (ع) و همچنین ایجاد اشتغال و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و گردشگری منطقه، این واحد بوم‌گردی و گردشگری در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: همچنین به‌منظور ایجاد بستری برای فروش محصولات و صنایع‌دستی تولیدی روستاهای شهرستان میامی، فروش محصولات محلی نیز در این واحد بوم‌گردی و گردشگری انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول