اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فعالیت 719 واحد تولیدی در کردستان/حمایت مسئولان از تولید و صنعت

حمایت از واحدهای تولیدی فعال و پویا با تامین نقدینگی و دادن تسهیلات مورد توجه جدی مسئولان استان کردستان به ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

فعالیت 719 واحد تولیدی در کردستان/حمایت مسئولان از تولید و صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمایت از صنایع و واحدهای صنعتی به عنوان سرپنجه‌های تولید می‌تواند سهم موثری بصورت مستقیم و غیرمستقیم بر تولید داخلی، اشتغال و اقتصاد داشته باشد.

در همین راستا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت کردستان و تنی چند از مدیران و روسای دیگر دستگاه‌های متولی حوزه صنعت و تولید استان امروز از چند طرح و واحد تولیدی بازدید کردند تا از نزدیک با مشکلات پیش روی آنها آشنا شده تا بتوانند در راه رفع این مشکلات تصمیمات لازم را بگیرند.

شرکت شفای کردستان، شرکت رویا پلاستیک، شرکت تولید ملزومات نصب کناف و همچنین شرکت تولید و فرآوری محصولات میوه‌ای چهار طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

در مجموع در حال حاضر بیش از 300 نفر به صورت مستقیم در 3 واحد بازدید شده مشغول به کار بودند و یک واحد نیز در حال راه‌اندازی است که در صورت بهره‌برداری حدود 300 شغل به صورت مستقیم ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران گفت: 904 پروانه بهره‌برداری در حال حاضر در کردستان صادر شده که از این تعداد 185 واحد آن راکد است و بقیه آنها نیز فعال است.

محمد دره‌وزمی اظهار کرد: متاسفانه واحدهای راکد، واحدهایی هستند که امکان فعال‌سازی آنها وجود ندارد چرا که مالکان آنها تمایلی برای ادامه فعالیت در حوزه تولید و صنعت را ندارند.

وی افزود: تمام واحدهای تولیدی استان کردستان که امکان کار و بازار دارند، توجیه اقتصادی داشته و فعال بوده و هیچ واحدی به دلیل مشکلات اقتصادی و سرمایه‌ای در رکود قرار ندارد.

حمایت مسئولان از تولید و صنعت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز تمامی مسئولان وظیفه دارند تا از تولید به‌عنوان یک ضرورت دفاع کرده و حامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشند.

خالد جعفری با اشاره به اینکه توسعه فعالیت تولیدی صنایع به بسترسازی مناسب نیاز دارد، ادامه داد: اقدامات خوبی در استان در حال اجرا است که با تلاش و همت جهادی می‌توان موانع تولید را برطرف کرد.

وی به بازدید‌های صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: مشکل شرکت شفای کردستان به عنوان یکی از واحدهای بازدید شده تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه‌ای بود که تصمیماتی برای واگذاری زمین برای آنها گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: یکی دیگر از طرح‌ها که از واحدهای فعال استان نیز هستند، مشکلاتی در تامین سوخت دارند که به دنبال رفع مشکل آنها نیز هستیم.

جعفری اظهار کرد: طرح دیگر یکی از واحدهای تولیدی است که در زمینی استیجاری مشغول به فعالیت است و به دنبال این هستیم تا زمینی را در شهرک صنعتی دهگلان به آنها واگذار کنیم تا هم واحد را در آنجا راه‌اندازی کند و هم بتواند طرح توسعه‌ای خود را اجرایی کند.

وی افزود: طرح فرآوری و تولید میوه خشک، پوره میوه و رب گوجه‌فرنگی دیگر طرحی بود که مورد بازدید قرار گرفت که فاز اول آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و پس از بهره‌برداری سرمایه در گردش نیز در اختیار این واحد قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان بیان کرد: خوشبختانه این واحدها در بحث سرمایه‌ای مشکل خاصی ندارند و واحدهایی نیز که برای سرمایه در گردش سرمایه‌ای لازم داشته باشند، تسهیلات مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول