اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طلوعی: برخی‌ها از سرمایه گذاران سهم خواهی می کنند/ شهرداری به خاطر خدمت به مردم بازخواست می‌شود!

شهردار کرمانشاه سومین نشست رسانه‌ای خود را با حضور جمع زیادی از خبرنگاران برگزار کرد و علاوه بر تشریح اقدامات صورت گرفته در چند مدت اخیر به تمام سوالات پاسخ گفت و ابعاد جدیدی از مخالفت خوانی عده معدودی را رسانه‌ای کرد؛ صحبت‌هایی که به نوعی افشاگری وی از زد و بندهای اخیر شهر کرمانشاه است.

طلوعی: برخی‌ها از سرمایه گذاران سهم خواهی می کنند/ شهرداری به خاطر خدمت به مردم بازخواست می‌شود!

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز سه شنبه در سالن آناهیتا هتل پارسیان برگزار شد، درخصوص انتقادات مطرح شده درباب دریافت عوارض پذیره براساس نرخ روز اظهار داشت: شهرداری کرمانشاه براساس مبلغ درج شده در دفترچه عوارض سال گذشته که توسط شورای شهر کرمانشاه به تصویب رسید عمل می‌کند و علاوه بر این پیرو استعلام صورت گرفته از وزارت کشور، عوارض پذیره براساس نرخ روز محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر خلاف این اقدام انجام شود در حق بیت المال و افرادی که به قانون پایند هستند ظلم می‌شود، افزود: وزیر کشور نیز طی نامه‌ای به استانداران سراسر کشور اعلام کرده است که عوارض پذیره باید براساس نرخ روز محاسبه شود.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه دو نفر از اعضای شورای شهر تفسیر جداگانه‌ای از مصوبه شورای شهر در بحث دریافت عوارض پذیره دارند تصریح کرد: در جلسه شورای حل اختلاف نیز نظر قاضی محترم درخصوص تفسیر شهرداری بر دریافت عوارض براساس نرخ روز جلب شده است.

طلوعی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر جابجایی مطب پزشکان خیابان پارکینگ شهرداری بیان کرد: وظیفه شهرداری خدمت رسانی و انجام اقدامات عمرانی است و بحث جابجایی مطب پزشکان باید توسط علوم پزشکی پیگیری شود که البته از شورای شهر مصوبه دریافت کرده‌ایم که درصورت جابجایی مطب پزشکان به آنان تخفیف ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اقدامات صورت گرفته در ایمن سازی «چم بشیر» گفت: حریم چم بشیر در اختیار آب منطقه‌ای است اما از آنجا که حفظ امنیت مردم برای شهرداری در اولویت بود، طی تفاهم نامه با آب منطقه ای، ۵٠ درصد این محدوده را حفاظ گذاری کردیم.

مقام ارشد شهرداری کرمانشاه درخصوص برنامه‌های دیگر در دست اقدام در چم بشیر بیان کرد: در حال رایزنی با آب منطقه‌ای هستیم که بتوانیم تفریحات آبی دریایی را در این محدوده برقرار کنیم و این موضوع توسط اداره سرمایه گذاری شهرداری درحال پیگیری است.

وضعیت دست فروشی باید سامان پیدا کند، اما بعد از کرونا

سردار دکتر سعید طلوعی درخصوص انتقادات برخی از رسانه‌ها در بحث عدم برخورد با دستفروشان سطح شهر اظهار داشت: متأسفانه مشکلات اقتصادی در کشور و بخصوص کرمانشاه بسیار است که موضوع کرونا باعث افزایش این مشکلات شده است و اکثریت این دستفروشان افرادی هستند که بدلیل وضعیت اقتصادی ورشکسته شده و مجبور به دستفروشی هستند، در اصل این موضوع خلاف قانون است اما اجازه دادیم تا پایان کرونا و در ساعت مشخص فعالیت کنند و اگر اجازه ندهیم و با آنان برخورد کنیم، برخی از رسانه‌ها معترض می‌شوند که چرا مانع کسب و کار مردم می‌شوید، اینجا به صراحت عرض می‌کنم که اگر شخصی توان ساماندهی دستفروشان در این وضعیت اقتصادی را دارد بنده به او حکم اختیار تام می‌دهیم تا حل کند، اما مسؤلیت عواقب آن ‌را نیز برعهده بگیرد.

سعید طلوعی سالم ترین دوره شهرداری در بحث مالی را دوره کنونی اعلام کرد و درخصوص برخی از انتقادات در بحث پروژه‌های شهرداری اظهار داشت: متأسفانه اداره شهر کرمانشاه سخت‌تر از اداره یک کشور است، در این شهر اگر کاری صورت نگیرد کسی منتقد نیست، اما تا کار خوبی صورت می‌گیرد عده‌ای می‌گویند چرا کار می‌کنید؟!

 

وی انتقادات مردمی درخصوص فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل درون شهری را وارد دانست و با بیان اینکه میراث نابسامانی از گذشته به وی رسیده است، افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل درحال انجام است و بزودی مردم اثرات آن‌را خواهند دید.

شهردار کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به فرسوده بودن ناوگان جمع آوری زباله داشت و قول داد که این موضوع نیز بزودی حل شود.

شهرداری حافظ بیت المال است

احقاق حق بیت المال با استفاده از نیوجرسی موضوع بعدی مورد بحث طلوعی بود و در این خصوص بیان کرد: این موضوع در سراسر کشور معمول بوده و ما باید حق بیت المال را از افرادی که مطیع قانون نیستند مطالبه کنیم، نمی‌شود که عده ای تابع قانون باشند، عوارض پرداخت کنند، مالیات پرداخت کنند بعد با افرادی که نسبت به قانون و حقوق بیت المال بی تفاوت هستند در یک ردیف و یک نوع خدمات رسانی دریافت کنند، لذا با قدرت حق و حقوق بیت المال را مطالبه خواهیم کرد.


نشست خبری سعید طلوعی با استقبال خبرنگاران کرمانشاه همراه شد. شهردار کرمانشاه پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و برخی از پشت پرده‌های مدیریت شهری را بیان کرد، صحبت‌هایی که با تائید و تشویق چند باره خبرنگاران همراه شد.

 

این مسؤل با بیان اینکه وصول حقوق شهرداری باعث افزایش سطح خدمت رسانی می‌شود، تصریح کرد: شهرداری تهران درحال اخذ وام از بانک شهر است، شهرداری ارومیه حقوق معوقه دارد، هفته گذشته پرسنل شهرداری اصفهان معترض بودند اما شهرداری کرمانشاه با وجود تمامی مشکلات اقتصادی در حال حرکت ا‌ست و علاوه بر پرداخت حقوق، درحال انجام اقدامات عمرانی نیز هست.

شورای شهر به نماینده من توهین کرده است

بحث داغ این نشست سوال برخی از اصحاب رسانه درخصوص عدم حضور شهردار کرمانشاه در جلسات شورای شهر بود، اما طلوعی این انتقاد را وارد ندانست و بیان داشت: بعد از انتخاب هیات رئیسه جدید شخصاً در جلسه شورای شهر حضور پیدا کردم، سه بار قصد حضور در جلسات را داشتم که متأسفانه بدلیل حد نصاب نرسیدن، جلسات تشکیل نشد و علاوه بر این قانون می‌گوید شهردار، یا نماینده شهردار می‌تواند در جلسات شورای شهر حضور پیدا کند و بارها بنده نماینده فرستاده‌ام اما به او توهین شده، توهین به نماینده شهردار یعنی توهین به خود شهردار، لذا بنده اعتبار و آبروی خود را از سر راه نیاورده‌ام که بخاطر عده‌ای بخواهم آن ‌را از بین ببرم و مورد توهین و بی حرمتی قرار بگیرم.

طلوعی: بنده برای خدمت و کار آمده‌ام و زمانی کارها به سرعت جلو می‌رود که همراه هم باشیم، اما متأسفانه عده‌ای دیدگاه کوچکی دارند که با اقدامات خود باعث فراری دادن سرمایه گذار می‌شوند، این افراد کسانی هستند که یک سرمایه گذار را که قصد ساخت هتل بیمارستان هزار تختی در سراب قنبر را داشت فراری دادند

 

وی در ادامه وضعیت شورای شهر کرمانشاه را آشفته تشبیه کرد و درخصوص پروژه‌های عمرانی شهری گفت: پروژه تقاطع شهید سلیمانی یکی از بزرگ ترین پروژه های درحال اجرا در سطح کشور است که ان شاء الله بزودی به بهره برداری خواهد رسید، فضاسازی، زیباسازی و نورپردازی تقاطع میدان امام حسین (ع) به اتمام رسیده و پروژه تله کابین نیز با سرعت بالا درحال پیشرفت است.

سالم‌ترین دوره شهرداری از نظر مالی، همین الان است

سعید طلوعی سالم ترین دوره شهرداری در بحث مالی را دوره کنونی اعلام کرد و درخصوص برخی از انتقادات در بحث پروژه‌های شهرداری اظهار داشت: متأسفانه اداره شهر کرمانشاه سخت‌تر از اداره یک کشور است، در این شهر اگر کاری صورت نگیرد کسی منتقد نیست، اما تا کار خوبی صورت می‌گیرد عده‌ای می‌گویند چرا کار می‌کنید؟! در همه جا کسی که کار نمی کند بازخواست می‌شود، در اینجا وقتی ما کار می‌کنیم مورد انتقاد قرار می‌گیرم و بازخواست می‌شویم!

این صحبت با تشویق شدید حضار همراه شد و وی در ادامه با بیان اینکه برای خدمت به مردم در اینجا هستم و با یاوه گویی‌ها برخی خسته نمی‌شوم‌، گفت: بنده برای خدمت و کار آمده‌ام و زمانی کارها به سرعت جلو می‌رود که همراه هم باشیم، اما متأسفانه عده‌ای دیدگاه کوچکی دارند که با اقدامات خود باعث فراری دادن سرمایه گذار می‌شوند، این افراد کسانی هستند که یک سرمایه گذار را که قصد ساخت هتل بیمارستان هزار تختی در سراب قنبر را داشت فراری دادند، در ماجرای پیاده راه غذا که در محدوده سراب قنبر قرار است احداث شود برخی آقایان از سرمایه گذار خواهان غرفه شدند و وقتی جواب منفی شنیدند تبدیل به مخالف این کار شدند، تله کابین همدان از روی گنجنامه رد می‌شود اما تله کابین کرمانشاه که ٩۵٠ متر با طاقبستان دارد را مشکل‌دار توصیف می‌کنند درصورتی که تمامی مجوزهای آن أخذ شده است.

وی در ادامه به بحث آسفالت نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مطالبات مردم کرمانشاه از شهرداری حداقلی است تأکید کرد: قیمت قیر افزایش پیدا کرده است و خود ما نیز از وضعیت آسفالت راضی نیستیم و متأسفانه این میراثی است که از گذشته به ما ارث رسیده که البته از ماه مردادماه که آسفالت بدست ما رسید تا کنون ٢٠٠ هزار تن آسفالت ریزی داشته‌ایم و ان شاء‌الله بعد از فصل سرما ادامه آن انجام خواهد شد.

طلوعی خاطرنشان کرد: بنده به صراحت عرض می‌کنیم که ما در مجموعه شهرداری دارای نواقصی هستیم، اما مردم نیز باید مطلع باشند که باوجود تمامی مشکلات درحال تلاش هستیم و رفع مشکلات و ارائه خدمت رسانی را وظیفه خود می‌دانیم.

سردار دکتر سعید طلوعی شهردار کرمانشاه در پایان با بیان اینکه اعتماد باعث افزایش خدمت رسانی می‌شود گفت: از مجموعه شورای شهر، چه کسانی که همراه بودند و چه کسانی که همراه نبودند تشکر می‌کنم و پاسخ کم لطفی برخی از افراد را فقط با کار و خدمت به مردم خواهیم داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول