اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طلوعی: کارهای عمرانی شهرداری دلگرمی مردم شده است

شهردار کرمانشاه در جمع خبرنگاران از برنامه‌های آتی خود پرده برداشت و به برخی از انتقادات پاسخ داد.

طلوعی: کارهای عمرانی شهرداری دلگرمی مردم شده است

به گزارش فارس از کرمانشاه، سعید طلوعی در نشست خبری خود که عصر امروز در هتل پارسیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای کشورمان بیماری کرونا تبدیل به بهانه‌ای برای کار نکردن شده است، اما باید گفت که با وجود وضع اقتصادی بد این روزها و شیوع ویروس منحوس کرونا تنها انگیزه و دل گرمی مردم همین کارهای عمرانی و شهرسازی است.

وی در خصوص انتقادات وارد شده به موضوع احداث پیاده راه در خیابان مدرس، گفت: در حال حاضر پیاده راه در تمام دنیا انجام می‌شود حتی در استان بسیار نزدیک به ما، استان همدان و این موضوع نه تنها باعث کسادی بازار نشده است بلکه رونق اقتصادی هم پیدا کرده اند.

طلوعی افزود: هدف اصلی ما کمرنگ کردن فرهنگ استفاده از خودرو و احیا کردن فرهنگ پیاده روی است؛ قسمت میانی این خیابان ایستگاه BRT داریم که به صورت رفت و برگشتی برقرار شده و تا شهرداری سابق ۶ ایستگاه BRT تعبیه شده و دو سمت راست و چپ هم به عنوان پیاده راه استفاده می شود همچنین باید گفت میانگین دو سمت BRT به ۳.۵ متر می‌رسد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران شهری باید بیشتر اهل عمل باشند تا حرف زدن، صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد: شهید ابراهیم هادی کسی بود که اگر در برابر گردان دشمن قرار می‌گرفت کوچکترین ترس در وجودش دیده نمی‌شد، اما اصلا در جلسات هیچ صحبتی نمی‌کرد، به عبارتی عمل بسیار زیاد و صحبت بسیار کم روحیه زمان دفاع مقدس بود؛ من به تمام مدیران شهرداری تاکید می‌کنم که پاسخ هیچکس را ندهید و فقط و فقط با کار کردن و خدمت با مردم صحبت کنید.

وی تصریح کرد: در روزهای ابتدایی مدیریت ما همشهریان با حالتی کینه توزانه با ماموران شهرداری رفتار می‌کردند اما با دیدن عملکرد و حتی آسفالت شدن معابر که حداقل امکانات مردم است، بسیار خرسند بودند و این خود دلیلی بر این مدعا است که کار کردن حتی می‌تواند از پوستر چسباندن هم اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

طلوعی در خصوص اهداف شهرداری عنوان داشت: ما سعی کرده‌ایم حرف نزنیم و بیشتر عمل کنیم و تاکید ما بیشتر بر روی پروژه‌هایی است که باعث عذاب عده ای از شهروندان شده است و باید فضای کار کردن را به سوی عمل کردن ببریم همانند روز های دفاع مقدس که فقط عمل و جهاد رزمندگان بود که سبب شد بر دشمن بزرگ دنیا غلبه کنیم.

وی در خصوص ایجاد اتحاد با برخی از افراد شورای شهر ادامه داد: در سایه ی وحدت و همدلی می توان کارهای بزرگی انجام داد و اگر چیزی برای خودمان بخواهیم از همان جا اختلاف شروع می شود. از 230 هزار تن آسفالت ریخته شده در استان با اولویت خیابان های اصلی و سپس فرعی و در نهایت کوچه ها برخی از نزدیک ترین افراد به بنده از من ناراحت شده اند. اما باید برنامه ریزی کنیم و رابطه ها را کنار بگذاریم.

طلوعی در پاسخ به سوال زباله‌های سطح شهر گفت: از ۳۲ دستگاه ماشین حمل زباله معمولا ۱۵ دستگاه بیشتر اوقات خراب و در دست تعمیر هستند و ما در این خصوص به وزارت کشور هم درخواست داده ایم اما تامین مبالغ مورد نیاز خرید ماشین حمل زباله بسیار زیاد است، به طوری که این موضوع در شهرداری مناطق ۴ و ۵ و ۶ و ۷ برون سپاری شده اند.

شهردار کرمانشاه ادامه داد: ما حدود ۵۶۰ مغازه ضایعاتی در سطح شهر داریم و باید برای ساعت بیرون گذاشتن زباله‌ها فرهنگ سازی شود تا بتوان در ساعات مشخصی زباله ها توسط ماموران شهرداری جمع آوری شوند.

وی در خصوص آبگیری برخی مناطق پاسخ داد: حدود ۱۲ نقطه در شهر کرمانشاه بسیار حاد قرار دارند از این میان ۱۱ نقطه را با لوله گذاری یا کانال و سایر برنامه‌های صورت گرفته از شرایط حاد خارج کرده و مشکل آن ها را بر طرف کرده‌ایم و تمام سعی خود را برای برطرف کردن کامل آنها به کار خواهیم بست.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول