اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بی‌اثر شدن تحریم‌ها در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه دهاقان با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این‌که تحریم‌ها بی‌اثر شود و تا حدودی به این مسأله توجه شده است.

بی‌اثر شدن تحریم‌ها در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهاقان، حجت‌الاسلام اصغر رضوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهاقان با اشاره به سالروز قیام ۱۹ دی و سخنان امروز مقام معظم رهبری در این راستا، اظهار داشت: یکی از نکاتی که در فرمایشات ایشان بود، فراموش نکردن این قیام و رشادت‌های آن زمان است، قیام ۱۹ دی پشتوانه‌ای برای به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی ایران بود.

امام جمعه دهاقان حفظ محتوای قیام ۱۹ دی را  یکی دیگر از موضوعات مهم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: قیام ۱۹ دی پشتوانه تمام حرکات انقلاب اسلامی ایران بود و پس از این قیام مردم شهر‌های دیگر قیام کردند و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید، اگر یک حرکت احساسی و بدون پشتوانه مرجعیت بود در همان قم محبوس می‌شد.

وی با بیان این‌که چند روز قبل از قیام ۱۹ دی کارتر با شاه دیداری داشت افزود: در این جلسه کارتر ایران را جزیره ثبات معرفی کرد و چند روز بعد قیام ۱۹ دی انجام شد و جزیره ثبات به یک زلزله جهانی تبدیل شد و مردم در پیروی از فرامین مرجع و امام‌شان وارد میدان شدند.

رضوانی مسأله تحریم را از دیگر مسائل عنوان شده در سخنرانی رهبر معظم انقلاب برشمرد و بیان کرد: برخی از مسؤولان تکه کلام‌شان این است که اگر آمریکا به برجام برگردد، تحریم نیز برداشته می‌شود، اصلاً این حرف درست نیست، تحریم‌ها یک حرکت ظالمانه است که بدون دلیل و بی‌جهت به ملت ایران  تحمیل شده و اول باید این تحریم‌ها برداشته شود.

امام جمعه دهاقان با تأکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: سیاست‌های کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا این‌که تحریم‌ها بی‌اثر شود و تا حدودی به این مسأله توجه شده است.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در رابطه با حضور ایران در منطقه گفت: در منطقه دوستانی داریم که نباید آن‌ها را تنها بگذاریم چرا که در مواقع حساس از ما حمایت خواهند کرد.

رضوانی به اشاره به موضوع تقویت توان دفاعی کشور عنوان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب و مسؤولان ما برای جامعه جهانی تبیین کرده‌اند ما نمی‌توانیم توان دفاعی خود را تحریم کنیم تا دشمن و یا یک آدمی مثل صدام برای ما مانور دهد، در جنگ تحمیلی مردم ما آسایش نداشتند و بمباران می‌شدند ولی اکنون به حدی رسیدیم که وقتی گلوبال هاک آمریکا وارد خاک ایران می‌شود آن را متلاشی می‌‌کنیم و یا وقتی که سردار عزیز ما را به شهادت می‌رسانند، عین‌الاسد را با موشک می‌زنیم و نتیجه این می‌شود که وقتی کسی بخواهد حرکت سیاسی انجام دهد روی ایران حساب می‌کند.

امام جمعه دهاقان با تسلیت رحلت آیت‌اله مصباح یزدی بیان کرد: حرکاتی که ایشان در راستای تبلیغ و ترویج معارف اسلامی داشتند را نمی‌شود نادیده گرفت، علاقه ایشان به رهبر معظم انقلاب نیز مثال زدنی بود.

وی با اشاره به حمله به کنگره آمریکا گفت: هر اتفاقی در ایران بیفتد تا مدت‌ها روی آن مانور می‌دهند ولی در این مسأله می‌گویند یک نفر بر اثر شلیک پلیس و ۳ نفر هم به علت  موارد اورژانسی کشته شدند و در حال پوشش دادن این مسأله با  موضوع سالگرد حادثه هواپیمای اوکراینی هستند.

رضوانی با بیان این‌که دنیا باید بداند ایران از دست رئیس جمهور دیوانه‌ای مثل ترامپ چه کشید، ادامه داد: اکنون حزب دموکرات آمریکا می‌خواهند با استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دو هفته باقی مانده ریاست جمهوری ترامپ را سلب کنند چرا که هر روز ممکن است یک شری درست کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول