اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس در مازندران| از آزادسازی اراضی کشاورزی و ملی تا کلاهبرداری میلیاردی با ترفند خرید خودرو

فرمانده انتظامی استان مازندران از آزاد سازی 36 هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد.

بسته خبری پلیس در مازندران| از آزادسازی اراضی کشاورزی و ملی  تا کلاهبرداری میلیاردی با ترفند خرید خودرو

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری سردار مرتضی میرزایی طی گفت‌وگویی از آزاد سازی 36 هزار متر از اراضی کشاورزی و ملی به ارزشی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر غیرقانونی مقدار قابل توجهی از زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی توسط ماموران و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی  شهرستان چالوس، در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و ساختمان‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این عملیات ۲۵ هزار متر از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی آن شهرستان قرار گرفت.

میرزایی همچنین از آزادسازی ۱۱ هزار متر از اراضی ملی این شهرستان در مرزن‌آباد که به تصرف زمین خواران در آمده بود نیز خبر داد و گفت: در این عملیات پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران سازمان حفاظت منابع طبیعی دیوارکشی‌ها و حصارهای ایجاد شده در این زمین‌ها نیز تخریب شد.

وی ارزش زمین‌های رها‌سازی شده از چنگ زمین خواران را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 5 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند، از مردم خواست تا قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی استعلام کنند.

*کلاهبرداری میلیاردی با ترفند خرید خودرو 

مرتضی میرزایی در خبری دیگر اظهار کرد: در مراجعه فردی به ماموران کلانتری ۱۱ بابل مبنی بر کلاهبرداری یکصد میلیون ریالی از وی با وعده فروش خودرو، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس در تحقیقات و بررسی‌های همه جانبه دریافتند، متهم با اتخاذ روش‌های متقلبانه و برپایی شرکتی صوری خود را به عنوان فعال در معاملات خودرویی معرفی و با این ترفند از مردم کلاهبرداری می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران بیان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم که دارای سابقه فرار از زندان نیز بوده است، ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

میرزایی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری از ۲۵ نفر از متقاضیان خرید خودرو در سراسر کشور در مجموع به مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی در خاتمه با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به مردم توصیه کرد: ضمن عدم اعتماد به افراد ناشناس، برای خرید خودرو و هرگونه معاملات تجاری دیگر به سایت‌ها و مراجع معتبر مراجعه کرده و در برخورد با موارد مشکوک موضوع را به مراجعه قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

*آزادسازی میلیاردی اراضی کشاورزی و ملی در کلاردشت 

بهادر دیلمی" فرمانده انتظامی کلاردشت در تشریح این خبر گفت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیرقانونی زمین‌های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی افزود: ماموران پس از تلاش بی‌وقفه حدود ۱۰ هزار متر از زمین‌های ملی که توسط افراد فرصت‌طلب و زمین‌خوار دیوارکشی شده و یا بناهای غیرمجاز در آن احداث شده بود را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی‌های قضائی با همکاری ماموران اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی کلاردشت، حصارکشی‌ها و بناهای ایجاد شده در این زمین ها تخریب و زمین‌ها آزادسازی شدند.

دیلمی ارزش تقریبی زمین‌های رهاسازی شده بر اساس نظر کارشناسان را بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: در این اقدام یک زمین‌خوار حرفه‌ای دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به این که تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در بخش کشاورزی و وضعیت اشتغال کشاورزان شده و بر اساس قانون جرم محسوب می شود.

 فرمانده انتظامی کلاردشت در خاتمه از مردم خواست قبل از خرید هر گونه زمین اعم از مسکونی و زراعی از وضعیت کاربری ملک و یا ملی و خصوصی بودن آن با استعلام از ادارات ذی‌ربط اطمینان پیدا کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول