اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افتتاح ۲ پروژه‌ گردشگری استان مرکزی همزمان با دهه فجر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افتتاح ۲ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

افتتاح ۲ پروژه‌ گردشگری استان مرکزی همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مصطفی مرزبان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک اقامتگاه بوم‌گردی و یک مجتمع گردشگری از مهمترین پروژه‌هایی است که با هدف توسعه صنعت گردشگری در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پروژه سرمایه‌گذاری را شامل یک مجتمع اقامتی، گردشگری اعلام کرد و افزود: پروژه کاروانسرای تاریخی دودهک در شهرستان دلیجان به عنوان مجتمع تاریخی گردشگری با محوریت اسکان در فضای سنتی توسط بخش خصوصی بازسازی، تجهیز و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: این کاروانسرای تاریخی با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال و دریافت تسهیلات به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال، اشتغال ۳۵ نفر را فراهم کرده است.

مرزبان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۷ پروژه بوم‌گردی با اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در سطح استان افتتاح شده است تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر امسال یک پروژه بوم‌گردی دیگر با اعتباری بالغ‌بر ۱۵ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که زمینه اشتغال ۳ نفر فراهم خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین استقبال و رشد گردشگران داخلی و خارجی در استان در حوزه بوم‌گردی است، گفت: تلاش داریم با توسعه زیرساخت‌های گردشگری به جذب و ماندگاری بیشتر مسافران در سطح استان دست پیدا کنیم و امیدواریم بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی و آموزش و استانداردسازی آنها قدم برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌د‌ستی استان مرکزی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر را نصب پلاک روستای ثبت ملی شده صنایع‌دستی سمقاور، گلباران نمادین تندیس حضرت امام خمینی(ره) و کتابت دیوان حضرت امام(ره) در موزه مفاخر، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و تقدیر از آنها و شرکت در مراسم باشکوه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، عنوان کرد.

مرزبان هم‌چنین از برپایی نمایشگاه‌ و بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و گفت: به همین مناسبت و با هدف معرفی هنرهای سنتی، بازارچه و نمایشگاهی از آثار هنرمندان صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول