اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

شناسایی 9 روستای هدف گردشگری/ ۲۱۵۰ سند روستایی در دهه فجر تحویل داده می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: تاکنون 9 روستای لرستان که قابلیت گردشگری داشته‌اند شناسایی و طرح آنها مصوب شده است.

شناسایی 9 روستای هدف گردشگری/ ۲۱۵۰ سند روستایی در دهه فجر تحویل داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مسعود رضایی در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تعداد روستای هدف گردشگری استان که در برنامه پنج ساله سوم طرح گردشگری شناسایی شده است، توضیح داد: خوشبختانه تاکنون ۹ روستایی که قابلیت داشتند شناسایی و  تهیه طرح آنها نیز مصوب شده است، در خصوص اجرای طرح هم  کارهایی صورت گرفته و در حال پیگیری برای تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: علاوه‌بر این در جلسه‌ی که حدود یک ماه پیش با مدیرکل میراث فرهنگی برگزار کردیم  و بر اساس آن مکاتبه‌‌ی که با شعب خود در شهرستان‌ها داشتیم قرار شد روستاهایی که قابلیت طرح گردشگری داشته و دارای  بافت ارزشی هستند با هماهنگی فرمانداران و دیگر مسوولان شهرستان‌ها  شناسایی تا در کارگروه مشترک بین بنیاد مسکن و میراث در زمره طرح گردشگری و بافت ارزشی قرار بگیرند و پس از آن کار تصویب طرح  انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین به عملیات دیواره‌سازی و  ایمن سازی ساحلی پل‌دختر اشاره کرد و گفت: دیواره سازی و ایمن سازی ساحلی جزو وظایف آب منطقه‌ی است اما بنابر ضرورت و تشخیصی که هنگام سیل پل‌دختر داده شد بنیاد مسکن کار دیواره‌سازی پل‌دختر و در کنار آن  دو روستای چم مهر و بابازید که در ابتدا راهی جز جابجایی نداشتند اما پس از کارشناسی تشخیص داده شد با ایمن سازی امکان بازسازی همان مناطق وجود دارد در دستور کار قرار گرفت.

رضایی ادامه داد: این دو پروژه با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار  از پیشرفت فیزیکی صد درصدی برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه‌های دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های دهه فجر امسال مصوب شده که شامل 14پروژه به نمایندگی از ماده ده و اعتبارات بنیاد مسکن است.

مدیر کل بنیاد انقلاب اسلامی لرستان افزود: ۵۰۲۶ واحد روستایی از دهه فجر سال گذشته تا امسال با ۴ هزار متر مربع زیر بنا و هر واحد هشتاد متر با اعتبار و تسهیلاتی حدود ۸۰ میلیارد تومان دهه فجر افتتاح می‌شود.

رضایی بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که دهه فجر امسال انجام خواهیم داد، تحویل ۲۱۵۰ جلد سند روستایی با مشارکت بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد به روستاییان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اجرای طرح هادی روستاهای استان در سال جاری نیز افزود:  از محل اعتبارات تخصیص یافته سال ۹۸، عملیات بهسازی، جدول‌گذاری و اجرای معابر ۲۶۵ روستا در دستور کار قرار گرفت، مچنین از محل اعتبارات استانی و ملی سال ۹۹ ، 59 میلیارد و 400 میلیون تومان  برای اجرای 191 پروژه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان ادامه داد: علاوه بر این حدود 23 میلیارد تومان آسفالت معابر از بند ز ابلاغ شده که این اعتبار برای خرید قیر مصرف مستقیم هست.

رضایی تاکید کرد: استاندار ‌و دیگر مسوولان برای جذب اعتبارات و امکاناتی که به استان ابلاغ شده هم افزایی داشته باشند تا بتوانیم روستاهایی را که مشخص شده آسفالت کنیم.

وی در پایان گفت: تا امروز طرح هادی 589 روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول