اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از گران شدن نان و 23 کالای اساسی تا رفع نگرانی کمبود مرغ و روغن و تخم‌مرغ

در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری گران شدن نان و 23 قلم کالا از جمله لاستیک خودرو، تامین نیاز تخم‌مرغ به قیمت مصوب 16 هزار 900 و جلوگیری از گران‌فروشی آ ن و تامین میوه، مرغ و روغن شب عید مورد بحث بررسی قرار گرفت.

از گران شدن نان و 23 کالای اساسی تا رفع نگرانی کمبود مرغ و روغن و تخم‌مرغ

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد امشب جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری چهارمحال و بختیاری تشکیل شد.

در این جلسه میزان درخواست تامین میوه شب عید تعیین وضعیت شکر، آرد و نان، روغن خوراکی و  مرغ و تخم‌مرغ و لاستیک خودرو  مورد بررسی قرار گرفت.

۵۵۰ تن میوه برای شب عید در چهارمحال و بختیاری خریداری می‌شود

الله کرم نصیری در این جلسه با نظرخواهی از حاضرین در جلسه در خصوص تامین میوه شب عید استان گفت: 550 تن میوه شامل 350 تن پرتغال و 200 تن سیب برای شب عید استان در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مدیران مسؤول باید تلاش کنند که برای تامین 200 تن سیب شب عید از تولیدات خود استان استفاده شود تا هزینه‌های حمل و نقل کاهش یابد.

سجاد رستمی نیز در ادامه اظهار داشت: با توجه به جلسات قبلی کل مجموع نیاز میوه استان برای شب عید یک هزار و 100 تن ارزیابی شده بود که با توجه به افزایش دو برابری قیمت میوه و قرارگیری در شرایط شیوع ویروس کرونا که باعث کاهش چشمگیر میهمانی‌ها و مراسمات می‌شود میزان نیاز میوه استان به نصف کاهش یافت.

توجه به افزایش دو برابری قیمت میوه و قرارگیری در شرایط شیوع ویروس کرونا که باعث کاهش چشمگیر میهمانی‌ها و مراسمات می‌شود میزان نیاز میوه استان به نصف کاهش یافت

 

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به یارانه یک میلیاردی میوه شب عید استان و افزایش چشمگیر قیمت‌های حمل و نقل برای تامین نیاز میوه شب عید به بیش از 5 میلیارد تومان احتیاج داریم که برای افزایش تزریق میوه در بازار نیاز به استفاده از تولیدات خود استان هستیم که مجبور به صرف هزینه حمل‌ونقل نباشیم.

افزایش قیمت نان و 23 کالای اساسی

وی با اشاره به افزایش قیمت نان در هفته‌های آینده اظهار داشت: از ماه گذشته تا به امروز شاهد افزایش 17 درصدی قیمت موز، 7 درصدی قیمت سیب، 16 درصدی قیمت پنیر، 20 درصدی قیمت روغن، 33 درصدی قیمت لاستیک، 2 درصدی قیمت سیمان، 7 درصدی قیمت جوجه یک‌روزه، 35درصدی مواد شوینده، 5 درصدی قیمت برنج و 14 قلم کالای دیگر هستیم.

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود جدی هیچ قلم کالایی در استان مواجه نیستیم اما موضوعی که باعث نارضایتی مردم شده است افزایش قیمت می‌باشد.

در ادامه کیقباد قنبری اظهار داشت: در حال حاضر موجودی برنج در انبارهای استان یک هزار و 24 تن است که مجوز صادرات 500 تن از این مقدار داده شده، همچنین موجودی شکر استان 15 هزار تن شکر خام بوده که 10 هزار تن آن تبدیل و آماده توزیع شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موجودی گندم در استان 32 هزار 500 تن می‌باشد و مشکلی از نظر کمبود وجود ندارد همچنین مجوز جذب یک هزار 664 تن روغن خوراکی به استان داده شد که در حال حاضر یک هزار 354 تن این مقدار جذب و توزیع شد و مابقی هم در دست اقدام است و مجوز جذب 474 تن شکر برای استان از منبع داخلی (شرکت قند چهارمحال و بختیاری) صادر شده  که 474 تن و 711 تن برای مصرف خانوار به قیمت هر کیلو 6 هزار 650 تومان و 5 هزار 513 تن برای صنف و صنعت به قیمت هر کیلو 11 هزار 500 تومان در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

از ابتدای سال 13 هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده است

مجید مالکی نیز در خصوص وضعیت لاستیک گفت: از ابتدای سال تاکنون 13 هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شده که نسبت به سال‌های مشابه که بیش از 70 هزار حلقه لاستیک توزیع می‌شد تنها 37 درصد نیاز لاستیک استان تامین شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: 3 سالی است که نامه‌نگاری‌های متعدد برای افزایش سهمیه و تامین نیاز لاستیک استان داشته‌ایم که متاسفانه پیگیری از سوی مرکز صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله دیگر نارضایتی‌های رانندگان، کمبود روغن خودرو است که امیدواریم برای افزایش سهمیه پیگیری شود.

10 درصد نیاز تخم‌مرغ استان از داخل به قیمت مصوب هر کیلو 16 هزار 900 تامین می‌شود

سام مردانی نیز در این جلسه در خصوص تولید و تامین تخم‌مرغ استان گفت: نیاز روزانه استان به تخم‌مرغ 30 تن است و در حال حاضر تعداد 2 واحد فعال تولید تخم مرغ در استان وجود دارد که 3 تن از نیاز استان را تامین می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخلفات و گران‌فروشی واحدهای تولید تخم‌مرغ استان‌های مجاور گفت: برای افزایش میزان تولید تخم‌مرغ  تا چند روز آینده دو واحد تولیدی دیگر نیز به چرخه تولید تخم‌مرغ استان اضافه خواهند شد و تولیدات این 4 واحد با نرخ مصوب یعنی 16 هزار 900 به دست مردم خواهد رسید.

مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری یک میلیون و 400 قطعه جوجه‌ریزی کردند

وی در خصوص وضعیت مرغ اظهار داشت: در آذرماه سال جاری 981 هزار قطعه مرغ جوجه‌ریزی شد که در دی‌ماه این رقم به یک میلیون و 430 هزار قطعه رسیده است و پیشبینی می‌شود در شب عید امسال مشکلی از نظر کمبود مرغ نخواهیم داشت بلکه قابلیت صادر به استان‌های دیگر را نیز داریم.

مردانی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد نهاده دولتی به مرغداران ظرف 40 روز تحویل داده می‌شود و مشکلات کمبود نهاده نیز تا حدودی رفع شده است.

مرغ سبزی که در بازار به قیمت بالا به فروش می‌رسد تفاوت چندانی با مرغ‌هایی که در حال توزیع ندارد

وی در پایان با اشاره به بالا بودن کیفیت مرغ تولیدی استان به دلایل مختلف از جمله آب‌و هوای مطلوب استان تاکید کرد: مرغ‌هایی که تحت عنوان مرغ سبز با قیمتی بسیار بالاتر به فروش می‌رسند فقط رنگ بسته‌بندی آن‌ها سبز بوده و تفاوت چندانی با مرغ‌هایی که در حال توزیع در استان است ندارد.

در پایان جلسه نیز مصوب شد برای جلوگیری از فروش تخم‌مرغ به قیمت بالاتر از نرخ مصوب، نیاز به تامین تخم مرغ استان با مرکز نامه‌نگاری و از محل دیگری این نیاز با قیمت تصویب شده تامین شود.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول