اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

پوشش ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای خراسان شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: بر اساس هدف‌گذاری‌ها بیش از ۸۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به شبکه ملی اینترنت پرسرعت متصل می شوند.

پوشش ۸۰ درصدی شبکه ملی اطلاعات در روستاهای خراسان شمالی

سید علی مرتضوی در گفتگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهارکرد: وزارت ارتباطات موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه زمینه دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات الکترونیکی در ۸۰ درصد مناطق محروم و روستایی بالای ۲۰ خانوار را در بستر شبکه ملی اطلاعات فراهم کند که هم اکنون در این زمینه خراسان شمالی از ۸۰ درصد گذر کرده است.

وی افزود:در حال حاضر از ۷۲۴ روستای بالای ۲۰خانوار استان، ۶۱۵ روستا معادل ۸۵ درصد دارای پوشش تلفن همراه و ۵۸۷ روستا معادل ۸۱ درصد به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و تا پایان سال هم تعدادی از سایت‌های جدید به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی تصریح کرد: بسیاری از روستاها که در آنها سایت راه اندازی شده اما اینترنت آن ضعیف است که تجهیزات این مناطق نیاز به ارتقا دارد و اولویت با روستاهایی است که تحت هیچ گونه پوشش ارتباطی نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل شرایط کرونا نقش اینترنت پررنگ شده است، افزود: ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقا تجهیزات و دسترسی مردم روستاها به خدمات بانکی، آموزشی، سلامت و کشاورزی در حال انجام است.

مرتضوی ادامه داد: در برخی روستاها که اینترنت آنها ضعیف است نیاز است تا مردم رومینگ گوشی خود را فعال کنند تا بتوانند از خدمات استفاده کنند. 

وی در خصوص اتصال روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در استان گفت: ۱۲۰ روستا در استان کمتر از ۲۰ خانوار وجود دارد که فعلا برنامه‌ای برای آنها در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول