عباس رضایی در گفتوگو با خبرنگار فارس در راز و جرگلان، اظهار کرد: به علت غیر حضوری بودن مدارس و عدم حضور ۶۰ درصد از دانش آموزان این شهرستان در شبکه شاد، همچنین بنا به اعلام غیر رسمی دبیران، معلمان و مدیران دانش آموزان راز و جرگلانی در زمان آزمون که اکنون در حال برگزاری است با افت تحصیلی مواجه شده اند.
وی افزود: شرایط مدارس این شهرستان مشابه هم نیستند و وضعیت مدارس شهری با روستایی با توجه به امکانات متفاوت است.
رئیس آموزش و پرورش راز و جرگلان با اشاره به این که بسیاری از دانش آموزان این شهرستان به علت ضعف پوشش اینترنت و نداشتن گوشی هوشمند نتوانستند در کلاسهای مجازی شرکت کنند، افزورد: در حال حاضر معلمانی از این دانشآموزان امتحان میگیرند که این کمبود ها را نداشته و یا کمتر تجربه کردهاند.
وی در ادامه بیان کرد: هرچند که تمام معلمان و دبیران این شهرستان برای آموزش دانش آموزان تلاش کردند اما آموزش در سیستم آموزش و پرورش باید حضوری باشد.
رضایی افزود: بهتر بود همچون آغاز سال تحصیلی، تصمیم گیری برای حضوری و یا غیر حضوری برگزار کردن کلاسهای درسی را به عهده خود مدارس گذاشته می شد تا شورای مدارس که متشکل از اولیاء، مدیر و معلمان هستند برای آن تصمیم میگرفتند.
وی گفت: واقعیت این است که هیچ چیز جای آموزش حضوری را نمی گیرد به همین علت معتقد هستم تصمیم گیری به عهده مدارس میبود بهتر بود.
رئیس آموزش و پرورش راز و جرگلان با بیان اینکه قطعا امسال با افت تحصیلی دانش آموزان مواجه هستیم، گفت: با این حال، منتظر نتایج آزمون ها هستیم تا مشخص شود که وضعیت ارزیابی دانش آموزان به چه صورت است ولی بنا به آمارهای غیر رسمی، دانش آموزان در دروس خود افت کرده اند که باید در نوبت بعدی جبران شود.
انتهای پیام/ر