اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

استفاده از فضای مجازی در توسعه کتابخوانی/ طرح اهدای کتاب دنبال شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه از بستر فضای مجازی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استفاده شود، گفت: طرح اهدای کتاب به‌طور جدی دنبال شود.

استفاده از فضای مجازی در توسعه کتابخوانی/ طرح اهدای کتاب دنبال شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی ضمن قدردانی از مسؤولان و خیران این شهرستان اظهار کرد: مسؤولان و خیران این شهرستان توجه ویژه‌ای به مباحث فرهنگی به‌ویژه کتابخانه‌های عمومی دارند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به جذابیت و طراوت و شادابی محیط کتابخانه‌ها در جذب مخاطبان بسیار مهم است، افزود: محیط کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی بسیار مطلوب است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه برای تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به‌ویژه در زمینه کتاب‌های کمک‌درسی به حمایت مردم، مسؤولان و خیران نیاز داریم، خواستار پیگیری جدی در اجرای طرح اهدای کتاب در این شهرستان شد.

طاهریان بیان کرد: باید از ظرفیت بستر فضای مجازی برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود.

اجرای طرح اهدای کتاب 

احمد ملایری، فرماندار شهرستان میامی نیز با اشاره به کسب رتبه انجمن برتر استانی طی دو سال اخیر توسط انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی، مؤثران و پیشکسوتان در راستای اعتلای فرهنگ کتاب‌خوانی، بدون توقع و دلسوزانه تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد: انجمن خیران نگاهی ویژه به اندیشه انسان‌سازی که سرمایه یک جامعه محسوب می‌شود، دارد.

 ملایری با تأکید بر اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موجب پیشرفت جامعه می‌شود، اظهار کرد: در شرایط کنونی کتاب می‌تواند بهترین دوست برای نسل جوان باشد جامع‌ترین کتاب که قرآن کریم است، می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای تمامی نسل‌ها باشد.

فرماندار شهرستان میامی با اشاره به اینکه اجرای طرح اهدای کتاب می‌تواند در تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید توجه ویژه به اجرای این طرح داشته باشند.

برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در فضای مجازی 

کمال ترابیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی نیز از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه در بستر فضای مجازی خبر داد.

وی ضمن بیان اینکه در طول تعطیلی مقطعی کتابخانه‌های شهرستان به دلیل کرونا، با همکاری‌های صورت گرفته از سوی کتابداران و انجمن کتابخانه، ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی با موضوع مطالعه در بستر مجازی برگزار شد، گفت: این برنامه‌ها تا پایان سال نیز به‌صورت روزانه ادامه خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه برای دو سال متوالی یعنی ۹۸ و ۹۹ انجمن کتابخانه‌های عمومی میامی، انجمن نمونه استان سمنان شناخته شد که شاخص‌هایی مانند برگزاری منظم جلسات، بالا بودن کیفیت مصوبات، فعالیت اعضا، درصد بالای مصوبات و در زمره دلایل این موفقیت است، افزود: نگاه ویژه‌ای در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی در شهرستان میامی وجود دارد که قابل‌تقدیر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی همچنین از ظرفیت بالای خیران کتاب در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۵۶ هزار جلد کتاب به‌صورت خیری حتی از استان‌های دیگر کشور برای کتابخانه‌های عمومی میامی جذب شد که در نوع خود در سطح کشور حتی کم‌نظیر بود، همچنین باید گفت این کتاب‌ها علاوه بر توزیع بین کتابخانه‌های شهری و روستایی به ۱۸ روستا که شرایط جمعیتی برای راه‌اندازی کتابخانه ندارند؛ اما علاقه‌مندان بسیاری در آنجا وجود دارد، اهدا شد تا در مکان دهیاری‌ها بتوانند قفسه کتاب راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول