اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فرهنگ کتابخوانی مجازی توسعه یابد

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: باید برنامه‌های فرهنگی مشترک برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

فرهنگ کتابخوانی مجازی توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نشست سعید دهقانلو سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد مرادی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان و علی‌اکبر بنی‌اسدی مدیر ارتباطات در امور بین‌المللی شهرداری سمنان به‌منظور بررسی برنامه‌های مشترک فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سعید دهقانلو، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن بیان اینکه در استان سمنان 72 کتابخانه عمومی وجود دارد، بیان کرد: در بیشتر این کتابخانه‌ها بخشی مجزا برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ‌شده است.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی شامل کارگاه قصه‌گویی، نقالی، نقاشی، کاردستی، مهارت و شعرخوانی ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: کتابداران فعالی در استان سمنان فقط در زمینه کودک و نوجوان مشغول ارائه خدمات هستند و از تجربه بالایی در این زمینه برخوردارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه این اداره کل تعاملی خوبی با شهرداری‌ها دارد، از آمادگی لازم برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی مشترک با شهرداری‌ها خبر داد.

دهقانلو بابیان اینکه در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کتابداران در فضای مجازی مشغول ارائه خدمات به مخاطبان هستند، افزود: حتی می‌توان برنامه‌های فرهنگی مشترک برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بستر فضای مجازی برگزار کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری سمنان به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه دوستدار کودک انتخاب‌شده است، عنوان کرد: باید دبیرخانه دائمی ویژه دستگاه‌های اجرایی در استان که بیشتر در زمینه کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، تشکیل شود تا برنامه‌هایی برای اجرا در این دبیرخانه تصویب شود.

علی‌اکبر بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات در امور بین‌المللی شهرداری سمنان نیز افزود: پیرو نشست کمیته ملی هماهنگی شهر دوستدار کودک در وزارت کشور و در چارچوب همکاری‌های مشترک این وزارتخانه با صندوق بین‌المللی اضطراری کودکان سازمان ملل یونیسف برای اجرای ابتکار جهانی شهرهای دوستدار کودک در ایران، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، شهر سمنان به‌عنوان یکی از شهرهای نمونه دوستدار کودک انتخاب شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون موفق به برگزاری چند برنامه مشترک فرهنگی ویژه کودکان با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان شدیم، افزود: از ظرفیت کتابداران کودک و نوجوان بایستی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود.

مدیر ارتباطات در امور بین‌المللی شهرداری سمنان از فعالیت کتابخانه رنگین کمال ویژه کودکان و نوجوانان در سمنان خبر داد و گفت: این کتابخانه دارای پتانسیل‌های بسیاری است.

در این نشست، مقرر شد: بین اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان و شهرداری شهر سمنان جهت تعامل و برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول