اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

سلامت مردم و محیط‌زیست شهر قابل معامله نیست

امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادانی شهر، گفت: اگر از صنایع کمکی گرفته‌شده است بدانید که معامله‌ای انجام‌نشده است چراکه سلامت مردم و محیط‌زیست شهر با هیچ موضوعی قابل معامله نبوده و نیست.

سلامت مردم و محیط‌زیست شهر قابل معامله نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، به بیان گوشه‌هایی از خطبه حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) پرداخت و بر برپایی هرچه باشکوه‌تر مجالس فاطمی تأکید کرد.

وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در هفته گذشته، افزود: ایشان در بیانات خود فرمودند که اگر تحریم‌ها برداشته نشود بازگشت آمریکا به برجام برای ما نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد هدف از برجام لغو یکجای همه تحریم‌ها بود اگر این هدف محقق نشود بودن یا نبودن یک کشوری در این قرارداد برای ما نفعی ندارد.

امام جمعه اردکان گفت: از نکات مهم سخنرانی مقام معظم رهبری این است که اگر مذاکره‌ای انجام می‌شود مذاکره درباره قدرت موشکی ما و ارتباط کشور ما با دوستان منطقه‌ای ممنوع است این‌ها جزو خطوط قرمز است چراکه سستی ورزیدن ما در برابر دشمن آن‌ها را جسورتر و زیاده‌خواه‌تر می‌کند قدرت موشکی و هسته‌ای ما برای امنیت این مردم است و هدف آن بازدارندگی است.

شاکر اظهار داشت: دشمن ما کمر همت بسته‌اند که این ملت را از راه عزت و استقلال جدا کنند و تابه‌حال با وحدت و همدلی که این مردم داشته‌اند و با ایثار و فداکاری که کرده‌اند و با پیروی از ولایت اجازه ندادند و در آینده هم اجازه نخواهند داد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها بابیان اینکه بهره‌مندی از هوای پاک حق عامه مردم است، گفت: در قانون هم آمده است که استفاده از هوای پاک حق همه مردم است، درباره آلودگی هوای اردکان و اهمیت سلامت و محیط‌زیست مکرر در این تریبون صحبت کرده‌ایم و دغدغه‌های مردم را منتقل کرده‌ایم.

خطیب نماز جمعه اردکان تصریح کرد: هر فردی و هر مسئولی در هر جایگاهی بتواند به بهبود وضعیت هوای اردکان و کم شدن تبعات صنعتی شدن کمکی کند وظیفه اوست ما باید در چارچوب قانون تلاش کنیم که این معضل و مشکل حل بشود.

وی بابیان اینکه همه ما مانند اعضای یک خانواده باید دست در دست یکدیگر این مشکل را حل کنیم نه اینکه همدیگر را متهم کنیم، افزود: سیاسی کردن و جناحی کردن موضوع آلودگی هوا یا افراد را متهم کردن نه‌تنها مشکل ما را حل نمی‌کند بلکه مورد سو استفاده هم قرار می‌گیرد.

شاکر گفت: برخی‌ها دنبال پیدا کردن راه‌حل برای رفع این مشکل نیستند بلکه دنبال انتقام‌جویی و تأمین منافع سیاسی و جناحی خود هستند با این دید مشکلی حل نخواهد شد. ما بارها این مطلب را مطالبه کرده‌ایم و دوباره هم مطالبه می‌کنیم و از مسئولان کشوری و استانی به جدیت می‌خواهیم که به نگرانی مردم در موضوع هوا و سلامت و محیط‌زیست دو شهر اردکان و میبد توجه کنند و این موضوع را در اولویت رسیدگی قرار بدهند.

وی از فعالین فضای مجازی و کسانی که دغدغه سلامت و محیط‌زیست دارند خواست که راهکار عملی مانند پیدا کردن منشأ آلودگی، تقویت فضای سبز، افزایش نظارت‌ها، برخورد شدید با متخلفان و انجام تعهدات اجتماعی صنایع را ارائه بدهند و مسئولان استانی هم درزمینهٔ تأمین تجهیزات و امکانات نظارتی بیشتر تلاش کنند.

امام‌جمعه اردکان گفت: در موضوع برخورد شدید با متخلفان، باید با صاحبان صنایعی که آشکارا تخلفی می‌کنند و کوتاهی آن‌ها در این موضوع ثابت می‌شود با قاطعیت با او برخورد شود چراکه آلوده کردن هوا حق‌الناس عظیم و جرم قابل‌پیگیری است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر از صنایع کمکی گرفته‌شده است بدانید که معامله‌ای انجام‌نشده است این حرف زشتی است که برخی‌ها درباره مسئولین بیان می‌کنند بلکه گرفتن پول از صنعت برای رفع مسائل شهر، بخشی از تعهدات اجتماعی صنایع است ما باید از ظرفیت صنایع برای آبادی شهرمان استفاده کنیم اما سلامت مردم و محیط‌زیست شهر با هیچ موضوعی قابل معامله نبوده و نیست.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول