اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

اخبار تعلیم و تربیت| از ایجاد صندوق فناوری غیردولتی تا تجلیل از خیرین آموزش عالی

رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه ثبتی 20 میلیارد تومان شروع به کار کرده است، گفت: تأمین مالی در حوزه فناوری و نوآوری در سطح ملی از جمله اهداف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد است.

اخبار تعلیم و تربیت| از ایجاد صندوق فناوری غیردولتی تا تجلیل از خیرین آموزش عالی

به گزارش گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جلسه شورای راهبردی سیاست‌گذاری کلان برای دانشجویان خارجی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

در این جلسه طهرانچی با تأکید بر استقبال دانشجویان بین‌المللی برای حضور در دانشگاه آزاد، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه آزاد را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده‌اند، رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به آماری از تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، اظهار داشت: تعداد کل دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد 26 هزار و 671 نفر است.

طهرانچی با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از 400 درصد رشد داشته است، گفت: در نیمسال اول 1400-1399 در مقطع کارشناسی 2 هزار و 9 نفر، کارشناسی ارشد 6 هزار و 913 نفر، دکتری تخصصی 354 نفر و در مقطع دکتری حرفه ای 251 نفر، دانشجوی بین‌المللی جدیدالورود در دانشگاه آزاد پذیرش شده است.

وی تأکید کرد: در نیمسال 1400-1399 دانشجویانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار در دانشگاه آزاد پذیرش و مشغول به تحصیل شده‌اند.

طهرانچی در ادامه با اشاره به آماری از وضعیت جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم و مقیم در نیمسال اول تحصیلی 1400-1399، گفت: آمار جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم در سال گذشته 3 هزار و 975 نفر بوده که این تعداد در نیمسال اول 1400-1399 به 9 هزار و 527 نفر رسیده است. همچنین جذب دانشجویان بین‌المللی با احتساب دانشجویان مقیم در سال گذشته 8 هزار و 138 نفر بوده که این عدد در نیمسال اول 1400-1399 به 10 هزار و 445 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد میزبان دانشجویانی از 20 کشور جهان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد از ملیت‌های مختلف از کشورهای سوریه، پاکستان، بحرین، ارمنستان، ازبکستان، ترکمنستان، کنیا، ترکیه، روسیه، تاجیکستان، لبنان، بنگلادش، آذربایجان، هندوستان، قزاقستان، فرانسه، تانزانیا، اندونزی، افغانستان و عراق هستند.

* راه‌اندازی مرکز نوآوری دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی

به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ نوآوری، ایجاد و توسعه  تیم ها نوآور و واحدهای فناور توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شهید بهشتی، تفاهم‌نامه راه اندازی مرکز نوآوری بین دانشکده مدیریت و حسابداری منعقد شد.

مرکز نوآوری ­دانشکده مدیریت و حسابداری، از ایده‌هایی که منجر به تولید محصولات یا ارائه خدمات، در زمینه‌های مرتبط با دانشکده مدیریت و حسابداری بر مبنای تقاضا بازار باشد، حمایت می‌کند.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشمند برتر در حوزه پژوهش شد

حسین عسکریان ابیانه استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در هفته پژوهش و فناوری به عنوان دانشمند برتر در ارتباط با جامعه و صنعت در هفته پژوهش از سوی وزارت علوم انتخاب شد و از سوی وزیر علوم مورد تقدیر قرار گرفت. وی بیش از سیصد و شصت مقاله در ژورنال‌ها و کنفرانس های معتبر به چاپ رسانیده که بیش از یکصد و شصت مقاله در ژورنال های معتبر و بین المللی ISI بوده است.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مدیر پروژه طرح کلان ملی «طراحی و ساخت رله ملی دیجیتال و هوشمند و تسترآن» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت مادر تخصصی توانیر بوده است. در اجرای قرارداد مهم و تقاضا محور در حوزه برق نقش قوی و اساسی داشته است.

عسکریان راهنمایی بیش از یکصد دانشجوی تحصیلات تکمیلی که بیش از سی درصد آنها در مقطع دکتری بوده و تاکنون موفق به چاپ 8 کتاب در زمینه سیستم های قدرت و حفاظت رله ها شده است همچنین وی استاد نمونه کشوری، پژوهشگر برتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مدیر پروژه برگزیده علمی صنعتی توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری، برنده جایزه خوارزمی، برنده جایزه خاتم و ثبت دو اختراع را در کارنامه خود دارند.

صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد تأسیس شد

عسکری غلام زاده رئیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری با سرمایه ثبتی 20 میلیارد تومان شروع به کار کرده، گفت: تأمین مالی در حوزه فناوری و نوآوری در سطح ملی از جمله اهداف صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی دانشگاه آزاد است.

وی با بیان اینکه ماهیت صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، ملی و سراسری است، اظهار داشت: سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری در یک حوزه و جغرافیای خاص به فعالیت می‌پردازند، اما صندوق پژوهش و فناوری در سطح ملی ورود خواهد کرد و رویکرد آن حل مسأله‌های کلان کشور در بخش‌های گوناگون است.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: ارتباط خوبی میان صندوق و سایر بازیگران اکوسیستم دانش بنیان و فناوری شکل گرفته است. در این زمینه با سایر صندوق‌ها و شبکه بانکی برای ایجاد هم‌افزایی ارتباط خوبی برقرار کردیم.

غلام‌زاده تأکید کرد: در دو سال اخیر تحولات بسیار خوبی در عرصه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد ایجاد شده است. این صندوق هم به عنوان بازوی اصلی تأمین مالی در حوزه فناوری نقش ایفا خواهد کرد.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: هدف این است که یک بنای بسیار قوی در حوزه فناوری ایجاد کنیم و با هم افزایی در کل کشور و با بازیگران این اکوسیستم و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه، یک کار جدی و واقعی در اقتصاد کلان کشور شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: در بخش بازیگران اکوسیستم فناوری و ارتباط با نهادهای بالادستی فناوری از جمله معاونت علمی ریاست جمهوری، کارگزاران، پارک های علم و فناوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق، تجربه خوبی در صندوق دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

غلام زاده ادامه داد: قطعاً صندوق در آینده نقش بسیار کلیدی، مؤثر، واقعی در اکوسیستم دانش بنیان، اقتصادی و اشتغالزایی پایدار خواهد داشت. چون یکی از ارکان اقتصاد پایدار و مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است و این صندوق به عنوان یک نهاد مالی نقش مؤثری در این رابطه خواهد داشت.

تاریخ و ساعت آزمون مجدد دروس عمومی/ نمره دوم دانشجو ملاک خواهد بود

 معصومه حسینی سرپرست مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور اظهار کرد: غایبین و دانشجویانی که به دلیل قطع ارتباط با سامانه و یا هر دلیل دیگری موفق به پاسخگویی حداقل یک سوال نشده‌اند، می‌توانند در آزمون مجدد دروس عمومی شرکت کنند.

وی با عنوان اینکه این آزمون فقط یک بار برگزار می‌شود، از تمامی دانشجویان خواست ضمن حصول اطمینان از داشتن اینترنت پایدار به هنگام ورود به سامانه و یا در حین آزمون، فقط در یک دستگاه و یا یک مرورگر اقدام به ثبت‌نام کاربری و کلمه عبور خود کنند.

سرپرست مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور تأکید کرد: دانشجویان در نظر داشته باشند بر روی دستگاهی که مبادرت به برگزاری آزمون می‌کنند، باید فیلتر شکن غیرفعال شود.

حسینی با عنوان اینکه نمره دوم دانشجویان ملاک عمل خواهد بود، گفت: در صورت عدم شرکت دانشجویان در آزمون مجدد و در صورت عدم وجود نمره، غیبت ثبت خواهد شد.

  لازم به ذکر است جزئیات ساعت و تاریخ و اسامی دانشجویان در پرتال مرکز سنجش و آزمون به نشانی http://azmoon.pnu.ac.ir/portal/home/  موجود است.

مراسم تقدیر از خیرین آموزش عالی برگزار می‌شود

نشستی به صورت وبینار به منظور هماهنگی و هم‌اندیشی در خصوص برگزاری مراسم افتتاح خوابگاه‌ها و خیرین در طرح مشارکت خیّرین در ارتقاء خوابگاه‌های دانشجویی برگزار شد.

علیرضا صولتی با ارائه گزارش روند طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی گفت: در قالب طرح ارتقای خوابگاه‌های دانشجویی درمجموع، برای ارتقا ۱۰۵ خوابگاه با دانشگاه‌ها به توافق رسیدیم و تا کنون از ۱۰۵ خوابگاه، بیش از ۸۰ خوابگاه آماده افتتاح هستند که این خوابگاه‌ها در ۳۴ دانشگاه مستقر هستند و برخی دانشگاه‌ها بیش از یک خوابگاه در طرح ارتقاء داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری صندوق رفاه ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان در پرداخت‌ها برای طرح ارتقا، علیرغم کاهش منابع مالی ِ مؤثر از شرایط اقتصادی و شیوع بیماری کرونا به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است، زیرا بار مالی که ممکن بود با تأخیر در عمل به تعهدات بر دوش دانشگاه‌ها گذاشته شود از آنها برداشته شده و در همین راستا و بر اساس تفاهم نامه، خیّرین نیز به تعهدات خود عمل کرده اند.

صولتی گفت: از ۱۰۵ خوابگاه شرکت کننده در طرح، ۱۸ خوابگاه باقی مانده و بیش از ۸۰ خوابگاه تا کنون آماده افتتاح است که از این تعداد ۳۶ خوابگاه متعلق به دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای است که ۲۳ خوابگاه آن به اتمام رسیده و ۱۳ خوابگاه در مرحله تکمیل قرار دارند.

همچنین ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز گفت: قرار است مراسم تقدیر از خیرین آموزش عالی ششم بهمن ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول