اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

2 میلیون لیتر سوخت نیروگاه علی‌آبادکتول به سرقت رفت/ راه‌اندازی انبار تملیکی در شرق گلستان

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان از سرقت 2 میلیون لیتر سوخت از نیروگاه علی‌آبادکتول خبر داد.

2 میلیون لیتر سوخت نیروگاه علی‌آبادکتول به سرقت رفت/ راه‌اندازی انبار تملیکی در شرق گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس ابراهیم دشتیان ظهر امروز در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه مبلغ دریافتی برای سوخت نیروگاه علی‌آبادکتول ۵۸ ریال بوده و مبلغ سوخت ماشین‌آلات کشاورزی کشاورزان ۳۰۰ تومان است در شش ماه اول امسال ۲ میلیون لیتر سوخت این نیروگاه به سرقت رفته است.
 وی تصریح کرد: استان گلستان استان پرمصرف در حوزه قاچاق کالا بوده و اگر این امر مدیریت نشده و محدودیتی برای آن ایجاد نکنیم ضربه سنگینی به تولیدکنندگان استان خواهیم زد.

* امروزه شاهد قاچاق نهاده‌های دامی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستیم/ تاکنون ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شدند
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان اضافه کرد: در چند سال گذشته پرونده ملی سازمان‌یافته در استان وجود نداشت اما امروزه شاهد قاچاق نهاده‌های دامی با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی هستیم که سودجویان در سال‌های قبل خریداری کرده و برای فروش با قیمت بالا در انبارهای خود دپو کرده بودند.
دشتیان خاطرنشان کرد: این انبارها کشف شده و رای بدوی در مورد آنها صادر و تاکنون ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جریمه شدند که منتظر رای تجدید نظر تعزیرات حکومتی هستیم.

* کشاورزان ۱۴۳ میلیون لیتر برای ادوات کشاورزی خودسوخت مصرف کردند/ کشاورزان گلستانی ۱۴۳ میلیون لیتر برای ادوات کشاورزی خود سوخت مصرف کردند
وی با اشاره به سرقت سوخت نیروگاه علی‌آبادکتول بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲ میلیون لیتر سوخت این نیروگاه به سرقت رفته است و این در حالی بوده که قیمت دریافتی نیروگاه برای سوخت ۵۸ ریال است در صورتیکه سوخت ادوات کشاورزی با قیمت ۳۰۰ تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
دشتیان گفت: امسال کشاورزان ۱۴۳ میلیون لیتر برای ادوات کشاورزی خود سوخت مصرف کردند و این میزان در سوخت نیروگاه علی‌آبادکتول به ۲۲۰ میلیون لیتر رسیده است.
وی درباره  راه‌اندازی انبار تملیکی در شرق گلستان خاطرنشان کرد: در گذشته انبار تملیکی برای نگهداری کالاهای قاچاق در مازندران بوده که این امر مشکلاتی را برای استان ایجاد می‌کرد، در حال حاضر مکانی را به عنوان انبار تملیکی در مرکز استان در انبار سیلو در نظر گرفتیم و در گنبدکاووس هم برای نگهداری احشام قاچاق بخشی از مکان کشتارگاه را آماده کردیم و بنا داریم برای نگهداری دیگر کالاهای قاچاق مکانی را در گنبدکاووس به مرکزیت شرق گلستان راه‌اندازی کنیم.

* عمده کالاهای قاچاق کشف شده در گلستان نهاده‌های دامی، لوازم خانگی، مکمل‌های دارویی و لوازم آرایشی بود
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت: امسال کشفیات کالاهای قاچاق تاکنون به ارزش حدود ۴۵ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته و عمده کالاهای قاچاق نیز نهاده‌های دامی، لوازم خانگی، مکمل‌های دارویی و لوازم آرایشی بوده است.

انتهای پیام/2307/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول