اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رسیدگی بیش از 8 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در گلستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ هزار و ۷۰۸ فقره مرونده به ارزش ریالی ۴۵۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال به تعزیرات حکومتی وارد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

رسیدگی بیش از 8 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسین نجف‌زاده ظهر امروز در هفتمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شهرستان گنبدکاووس تشکیل شده که از این تعداد یک‌هزار و ۸۷ فقره پرونده در حوزه کالا و خدمات و ۵۱۹ فقره پرونده در مورد تخلفات بهداشتی، دارویی و درمان است.
وی تصریح کرد: بیشترین پرونده‌های ارسالی از طریق نیروی انتظامی به میزان ۱۲۲ فقره پرونده بوده و بیشترین کشفیات در حوزه قاچاق چوب، سوخت، نهاده‌های کشاورزی، سیگار، پارچه و اقلام بهداشتی آرایشی است.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان با بیان اینکه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید هدفمند انجام شود، خاطرنشان کرد: پدیده شوم قاچاق یک پدیده چند لایه بوده و با توجه به اینکه این کالاهای قاچاق در سطح استان به راحتی عرضه و بفروش می‌رسد باید برای مبارزه و پیشگیری با آن به‌صورت هدفمند حرکت کنیم.
وی با اشاره به مصرف سوخت گاز مایع خارج از شبکه بیان کرد: ۳۰ درصد از مصرف سوخت گاز مایع خارج از شبکه بوده و در اختیار خودروها قرار داده می‌شود در صورتی که هیچ مجوزی برای آن وجود ندارد.
نجف‌زاده با اشاره به عدم وجود متهمم در برخی از پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه برخی از پرونده‌ها مانند قاچاق چوب بدون متهم به این اداره کل و ادارات تابعه ارسال می‌شود که این امر مشکلاتی را در رسیدگی و اجرای حکم ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار فقره پرونده به این اداره کل ارجاع شده است، ابراز کرد: از ابتدای سال تا دیروز 8 هزار و ۷۰۸ فقره پرونده به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۴۳ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و خدمات است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: یک‌هزار و ۳۴۳ فقره پرونده مربوط به قاچاق کالا و ارز و یک‌هزار و ۲۲۲ فقره پرونده مربوط به قاچاق وسایل بهداشتی دارویی و درمان بوده و در مجموع ۴۵۱ میلیارد و ۵۰۱ میلیون و ۳۸۰ هزار ریال جریمه نقدی اعمال شده که از این میزان بیش از ۳۳ میلیارد ریال مربوط به شهرستان گنبدکاووس است.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول