اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بانوان رنج و مقاومتی که پایان ندارد

بانوان خودسرپرست، از خود عبور می کنند تا زیربنای یک زندگی شایسته را برای فرزندانشان فراهم کنند؛ قدرت‌نمایی کرده و خستگی و بی‌تابی را از میدان به در کنند.

بانوان رنج و مقاومتی که پایان ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، دست‌هایش منحنی اشاره‌های دور است منحنی کاشت و برداشت؛ دست‌هایش پر از شیارهای ریز است. شیارهایی که رد دوک را تعقیب می کنند.

دقیقه‌ها منتظرش هستند و او بی‌خیال خستگی و ثانیه‌هایی که با درد سپری می‌شود. از خود عبور می کند تا زیربنای یک زندگی شایسته را برای فرزندانش فراهم کند.

مردانه ایستاده تا ظرافت قامت زنانه را در عبور از دالان‌های روزگار پنهان کند. تا قدرت‌نمایی کرده و خستگی و بی‌تابی را از میدان به در کند.

مریم ابراهیمی اهل شهرک ثارالله از توابع بخش مرکزی داراب، بانوی خودسرپرستی است که از سال ۸۳ سرپرستی خانوار را به عهده دارد. همسرش دچار بیماری حاد کلیوی بوده و هفته‌ای سه بار دیالیز می شود. این خانواده دارای چهار فرزند ۱۷، ۱۵، ۱۳ و ۷ ساله است.

وی جزء بانوان خودسرپرستی است که با حمایت مرکز نیکوکاری کوثر داراب به مشاغل خانگی روی آورده است. این مرکز به تازگی ۳۰ دستگاه نخ‌ریسی را با هدف اشتغال‌زایی امن، به بانوان خودسرپرست اهداء کرده است.

این بانوی دارابی در گفتگو با خبرنگار فارس می گوید: پیش از این به صورت روزمزد به پرتغال‌چینی و انارچینی می پرداختم و از همین راه، برای گذران معیشت همسر و فرزندانم، کسب درآمد می کردم.

وی ادامه می دهد: در حال حاضر با کمک و حمایت مرکز نیکوکاری کوثر، دستگاه نخ‌ریسی در اختیار ما قرار گرفته و مقرر شده پس از آموزش، کار با دستگاه را آغاز کنیم.

ابراهیمی با اشاره به تجربه خود در زمینه نخ‌ریسی، اظهار می دارد: در گذشته با ابزار سنتی نخ‌ریسی( پره ) کار می کردیم و دستگاه جدید کار را برایمان راحت‌تر می کند.‌

این بانوی خودسرپرست که مددجوی کمیته امداد است، می گوید: همسرم به بیماری کلیوی دچار است و از سال ۸۳ تاکنون به دلیل وخامت وضعیت جسمی، از کار افتاده شده است؛ یک وام ۵ میلیون تومانی جهت کمک هزینه درمان وی، از کمیته امداد دریافت کردیم اما کفاف هزینه های موجود را نمی دهد.

وی اضافه می کند: او در هفته سه بار دیالیز می شود و ناتوانی‌اش در زمینه امرار معاش، باعث شد از ۱۶ سال پیش تاکنون، درآمدزایی و اداره امور خانواده به طور کامل به عهده من باشد.

مریم ابراهیمی از مشکلات متعددی که با آنها دست و پنجه نرم می کند، می گوید. از اینکه دختر عقد کرده‌اش به دلیل عدم تامین جهیزیه هنوز فرصت تشکیل زندگی مشترک نیافته است.

پسر دانش آموزش به دلیل نبود تبلت، از درس و مدرسه بازمانده و تامین هزینه‌های درمان همسرش همچنین خرید لباس ، خوراک و لوازم ضروری فرزندان به سختی تامین می شود.

به راستی زن سرپرست خانوار بودن، یعنی در دو جبهه ایستادگی کردن؛ اینکه هم خانه را امن و آرامش ببخشد و هم مخارج زندگی همسر و چهار فرزند را تامین نماید، کار ساده ای نیست که بتوان از آن سخن گفت. همتی سترگ می خواهد و اراده ای آهنین.

اهدای دستگاه‌های نخ‌ریسی با هدف اشتغال‌زایی امن

مرکز نیکوکاری کوثر در داراب که به تازگی، طی مراسمی با حضور مدیکل کمیته امداد فارس و مسئولان محلی، اقدام به اهدای ۳۰ دستگاه نخ‌ریسی به بانوان خودسرپرست کرده است

به گفته رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری کوثر، این دستگاه‌‌ها به ارزش ۷۵ میلیون تومان تهیه شده و با هدف اشتغال‌زایی امن و توسعه مشاغل خانگی در اختیار بانوان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

جعفر خسروی بیان می کند: به همراه این دستگاه، پشم نیز ماهیانه در اختیار بانوان قرار می گیرد و نخ تولیدی آنان، تضمینی خریداری می شود.

وی خاطرنشان می کند: این مرکز با ظرفیت موجود تا پایان سال جاری، برای ۸۶ زن خودسرپرست، فرصت اشتغال فراهم می کند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول